آیا با انواع والان های پرده آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با انواع والان های پرده آشنایی دارید؟

مقدمه:

آشنایی با انواع والان های پرده و مدل های مختلف آن، به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب درستی از آنچه که مناسب با دکوراسیون خانه شماست داشته باشید و زیبایی بیشتری را در فضای مورد نظر ایجاد کنید.

در این مطلب در باره انواع و اقسام والان توضیحاتی خواهیم داد که می تواند شما را در این رابطه راهنمایی کند، اگر نیاز به آگاهی بیشتر در این زمینه دارید، با ما در این پست همراه شوید.

معرفی انواع والان های پرده

والان ها، پرده های کوتاهی هستند که به تنهایی و یا بر روی پرده های اصلی قرار می گیرند و معمولاً در بیشتر موارد جهت پوشش و زیبایی استفاده می شوند.

اما مدل های مختلفی دارند که می توانند بسیار ساده و یا بسیار پیچیده انتخاب شده و دوخته شوند.

آیا با انواع والان های پرده آشنایی دارید؟ - پرده راد

والان پاکتی ساده

این طرح فقط نیاز به یک مدل پارچه با برشی ساده دارد و دوخت آن هم بسیار ساده و آسان است و کسانی که اندک اطلاعاتی از خیاطی و دوخت داشته باشند می توانند این طرح را برای پنجره های خانه خود در نظر گرفته و به آسانی هم آن را نصب کنند.

متراژ این والان و چین هایی که در آن ایجاد می شود به متراژ پنجره و البته مقداری هم به سلیقه شما بستگی خواهد داشت، این والان پاکتی ساده به تنهایی مدل بسیار مناسبی برای نصب در آشپزخانه هاست، بخصوص اگر پنجره های کوچکی در آنجا وجود داشته باشد، به فضای آشپزخانه ویژگی و جذابیت خاصی خواهد داد.

این طرح والان اغلب برای پوشاندن چوب پرده های ساده و در مکان های غیر رسمی قابل استفاده است و از ارزان ترین و متداول ترین نوع والان است که برای نصب، نیاز به افراد با تجربه و حرفه ای هم ندارد.

والان صاف و تکی یا والان هلالی

این مدل از انواع والان های پرده هم مانند مدل پاکتی بسیار ساده، صاف و بدون چین استفاده می شود و اغلب بر روی پارچه های پر نقش و نگار، برای تکمیل یک دکوراسیون سنتی و کلاسیک طراحی می شود، اگر چه که شما می توانید هر طرح پارچه ای را به این مدل بدوزید و متناسب با نوع دکوراسیون خود از ان بهره ببرید.

این والان پرده هم چون حالتی غیر رسمی و ساده دارد، برای مکان هایی مانند آشپزخانه و اتاق های نشیمن مناسب است و می توانید یک آویز هلالی با تُن رنگی متناسب با مبلمان تهیه کرده و حتی نصب آن را هم با دقت، خودتان انجام دهید.

آیا با انواع والان های پرده آشنایی دارید؟ - پرده راد

والان پفکی یا بالونی

این مدل از والان هم نوعی دیگری از پرده های کوتاه است که برای جاهایی همانند فضای آشپزخانه و یا اتاق نشیمن مناسب تر است و دلیل نامگذاری آن به خاطر حالت خاصی است که دارد، پف کرده، توپر و شبیه بالن.

والان بالونی معمولاً از پارچه های سبک نخی و در رنگ ها و مدل های گوناگون دوخته می شود و برای دوخت نیاز به آموزش و تجربه دارد، ولی نصب آن مانند والان های ساده است و با کمی دقت می توانید خودتان آن را به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه ای انجام دهید.

والان پرده رولی یا دلیجانی

چرا این مدل از انواع والان های پرده را دلیجانی می نامند؟ چون شکل آن شبیه پرده های کالسکه ای یا به اصطلاح دلیجان های قدیمی است و به تنهایی یا بر روی پرده های اصلی می توان از آن استفاده کرد.

این والان بخصوص برای اتاق های خواب و آشپزخانه می تواند به تنهایی هم کاربرد داشته باشد و برای جلوگیری از تابش نور و آفتاب می توانید آن را باز و بسته کنید.

اگر چنانچه این مدل والان، بر روی پرده های دیگر استفاده شود، چهره ای شیک و زیبایی به پرده ها می دهد و فضا را با شکلی که دارد متفاوت تر خواهد کرد.

آیا با انواع والان های پرده آشنایی دارید؟ - پرده راد

والان جعبه ای پلیسه

این طرح از والان برای پنجره های کوچک، به خاطر نیاز به مقدار پارچه بیشتر مناسب تر و جذاب تر است و برای مکان های نیمه رسمی، مانند اتاق های نشیمن هم قابل استفاده است.

این پرده های کوتاه بعد از نصب، واقعاً به شکل یک جعبه ای محکم و صاف، که در فواصل منظمی دارای پلیسه است، دیده می شود و با پنهان کردن کامل میل پرده، پرده های اصلی را مرتب تر و شکیل تر به نمایش می گذارد.

تعداد دیگری از انواع والان های پرده وجود دارند که اگر می خواهید آن ها  را بهتر بشناسید، در پست بعد با ما همراه باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *