گزینش رنگ پرده های اداری بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - رادپرده

گزینش رنگ پرده های اداری بر چه اساسی باید صورت گیرد؟

انتخاب و گزینش طرح و رنگ پرده های اداری و نقش آن در فضایی که باید تصمیمات مهم و اغلب سرنوشت سازی گرفته شود، بسیار مهم و کلیدی خواهد بود، چون همین طرح ها و بخصوص رنگ ها در این تصمیم گیری ها می تواند دخالت داشته و تأثیرگذار باشند!

طراحی فضا و دکوراسیون و لوازم مورد استفاده، رنگ مبلمان و پرده ها و رنگ دیوارهای اتاق، همه می توانند در ما آرامشی را برای یک تصمیم گیری مثبت و درست ایجاد کنند و یا برعکس با ایجاد احساس کسالت و خستگی و یا حتی آشفتگی ذهنی، سبب عدم پیشرفت و گرفتن تصمیمات عجولانه و نادرست شوند.

در این مطلب به نکات دیگری که باید در هنگام گزینش طرح و رنگ پرده ها، چه پرده های اداری و چه پرده های معمولی توجه داشته باشیم، اشاره خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

گزینش رنگ پرده های اداری بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - رادپرده

انتخاب رنگ پرده های اداری بر اساس کاربری فضا

به نظر می رسد یکی از مسائل مهم و اولین نکته ای که باید به آن در هنگام تعیین پرده اتاق و فضای مورد نظر دقت داشته باشید، نوع کاربری و نوع استفاده ای است که می خواهید از آن فضا داشته باشید.

مسلماً وسایل و رنگی را که در یک محیط کاری و فضای اداری از آن استفاده می کنیم، با اتاق خواب و یا آشپزخانه و یا اتاق کودک کاملاً تفاوت داشته و اصلاً هر کدام مقوله ای جدا از یکدیگر هستند.

در مورد نوع جنس و رنگ پرده هم این مسئله کاملاً صادق است و حتماً شما هم پرده هایی را که با رنگ های خاص در آشپزخانه استفاده می کنید در محل کار استفاده نخواهید کرد!

بطور مثال هیچگاه رنگ های تندی مانند، زرد، قرمز و یا نارنجی روشن و آبی های تند را در اتاق خواب استفاده نخواهید کرد، چون این رنگ ها، سبب اختلال در خواب خواهند شد و حس آرامش را از شما خواهند گرفت.

یا اینکه اگر قرار است اینجا اتاق مطالعه باشد، که در آن تمرکز و سکوت مهمترین نکته است و یا اتاق نشیمنی است که باید در آن همه حس گرمی و صمیمیت و دوستی را از فضا و رنگ های اتاق و دکوراسیون آن دریافت کنند، برای هر کدام نیاز به رنگ های خاصی داریم.

پس اگر قرار است تا در فضای کاری تمرکز بیشتری داشته باشید و یا نیاز به حس شادابی و سرزندگی و… وجود دارد، باید از رنگ هایی استفاده کنید که از آن ها این احساس دریافت شود، پس قبل از انتخاب رنگ پرده های اداری و حتی جنس پرده، به این نکته فکر کنید که این اتاق و یا این فضا، قرار است برای انجام چه کاری استفاده شود و باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

انتخاب رنگ پرده و ست کردن آن با رنگ دیوار

شاید یکی از رایج ترین روش ها در انتخاب رنگ پرده، ست کردن آن متناسب با رنگ دیوارها باشد، اما در این روش لازم نیست که حتماً رنگ پرده دقیقاً با رنگ دیوارها یکی باشد، بلکه کافی است که رنگ پرده ها را یکی دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ بکار رفته دیوار در نظر بگیرید، تا چشم در هنگام نگریستن دچار تکرار در رنگ نشود.

انتخاب رنگ های خنثی

یکی از راه های مناسب برای انتخاب پرده و حتی پرده های اداری انتخاب رنگ های خنثی است که کمک زیادی در یک گزینش خوب و مناسب به ما خواهد کرد، چون این رنگ ها هم خوانی و هماهنگی زیادی با اغلب رنگ ها دارند، مثلاً رنگ سفید رنگی است خنثی که هم با رنگ های گرم و هم با رنگ های سرد هارمونی و همسانی ایجاد خواهد کرد.

گزینش مناسب برای رنگ پرده های اداری و انتخاب رنگ هایی مثل کرم، عاجی یا خاکستری و…که با رنگ های تند دیوارها و یا وسایل موجود در اتاق مانند مبل ها هماهنگ می شوند، ایده ی بسیار کاربردی است که البته در این مورد می توانید هم از پرده های طرح دار و هم از پارچه های ساده استفاده کنید و یا اینکه با بوجود آوردن یک نوار پارچه از رنگ متضاد با رنگ پرده، آن را تزئین کنید.

به هر حال انتخاب رنگ های خنثی مانند سفید، صورتی روشن، کرمی، خاکستری روشن و تقریباً تمامی رنگ های روشن و ملایم، در انتخاب رنگ پرده و حتی پرده های اداری نسبت به مبلمان و یا دکوراسیون اصلی اتاق، می تواند حس متفاوتی را در افراد ایجاد کند.

تک رنگ کردن فضا یا گزینش رنگ های مکمل

یکی از راه ها در گزینش رنگ پرده، تک رنگ کردن فضا است، بدین معنی که رنگ پرده ها را مثل رنگ مبلمان و یا رنگ دیوار و یا رنگ های اصلی اتاق در نظر بگیرید و یا در نهایت یک درجه روشن تر و یا تیره تر از آن انتخاب کنید تا طرحی یکدست و ساده اما شیک داشته باشید.

روش دیگر این است که برای انتخاب رنگ پرده های اداری از رنگ های مکمل کمک بگیرید، یعنی از رنگ هایی که به نوعی متضاد هم، هستند استفاده کنید، چون این تضاد در برخی موارد فضای دلچسب تر و جذاب تری را ایجاد خواهد کرد.

مثلاً اگر برای دیوارها از رنگ آبی روشن استفاده کرده اید، برای پرده ها از رنگ صورتی چرک و یا نارنجی کم رنگ کمک بگیرید و یا اگر از رنگ های خنثی استفاده می کنید، حداقل از یک نوار نارنجی یا صورتی رنگ جهت تزئین پرده استفاده کنید.

گزینش رنگ پرده های اداری بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - رادپرده

در هر صورت، انتخاب هر کدام از این مدل ها اگر به درستی اجرایی شود و هماهنگی لازم را با اجزاء دیگر اتاق داشته باشد، در جذابیت محیط کاری و افزایش راندمان کاری مؤثر خواهد بود.

خب عزیزان در سایت پرده راد، در این چند پست تلاش کردیم تا مواردی را که برای انتخاب رنگ پرده باید در نظر بگیرید، برایتان برشمریم، که امیدواریم برای شما کاربردی باشد.

 

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *