پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل - راد پرده

پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل

پرده های رولی یا همان پرده های غلتکی از انواع پرده هایی هستند که در عین سادگی، بسیار کاربردی و زیبا هستند و بیشترین پوشش را برای پنجره ها ایجاد خواهند کرد و هنگامی که جمع هم شوند بیشترین نور و دید را برای شما بوجود خواهند آورد.

در این مطلب توضیحات بیشتری در مورد این نوع پرده و مزایای آن به شما عزیزان در سایت پرده راد خواهیم داد تا انتخاب درست تری از پرده، چه برای شرکت ها و ادارات و چه برای منازل خود داشته باشید، پس همچنان همراه ما بمانید.

پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل - راد پرده

 

پرده های رولی و آشنایی بیشتر با آن ها

این پرده که در بالای پنجره ها و درب ها نصب می شود، دور غلتک و یا استوانه ای باریک و فنری پیچیده می شود و با کمک همین غلتک به آسانی جمع و باز می شود.

چون این پرده صرفاً از یک لایه پارچه که کاملاً صاف و بدون هیچگونه چین خوردگی است ساخته می شود، پس بهتر است برای تهیه این مدل پرده از پارچه های آهاردار و محکم استفاده شود و شاید همین یک دست و صاف بودن ظاهر آن، یکی از ویژگی های است که سبب محبوبیت این نوع پرده ها در بین افراد شده است.

اگر پارچه این پرده آهار نداشته باشد، ظاهر پرده به اندازه کافی صاف، منظم و یکدست نبوده و آراستگی لازم را نخواهد داشت، اما در نمونه های استاندارد این پرده ها، پارچه ای که در بافت آن بکار می رود از نظر تکنیک بافندگی متفاوت و خاص است که باعث ایجاد نوعی لایه محافظت کننده بر روی سطح پرده می شود، و نسبت به پارچه ی پرده ها با بافت معمولی، تفاوت دارد، معمولاً پارچه های ساده و یا راه راه، نسبت به پارچه های طرح دار، برای دوخت این پرده ها مناسب ترند ولی باز هم این به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد، حتی اگر پنجره ها کوچک باشند، می توان از کاغذهای ضخیمی که بافت دار هستند برای ساخت پرده های رولی استفاده کرد.

پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل - راد پرده

 

هنگامی که پرده را به صورت کامل جمع می کنید، علاوه بر اینکه در حالت جمع شده، نور به طور کامل از پنجره ها به داخل اتاق می تابد و اتاق ها و یا فضای اداری را کاملاً روشن می کند، پرده در داخل رول و به دور غلتکی با گیربکس مخصوص می پیچد و به صورت استوانه در بالای پنجره قرار می گیرد و دیگر به هیچ صورتی دیده نمی شود، در این صورت پرده از حالت تزئین برای پنجره ها خارج می شود و به این خاطر اغلب همراه با پرده های دیگر بکار برده می شود تا حتی هنگام جمع شده هم، زیبایی و حالت زینتی آن حفظ شود.

اما به شکل ها و طرق دیگر هم می شود این پرده ها را زیباتر کرد از جمله دوخت انواع مهره ها، نوارها، تزئینات پرده و یا حتی از چاپ استنسیل هم می شود برای این منظور استفاده کرد و در این صورت شما می توانید عکس مورد نظر و دلخواه خود را بر روی پرده چاپ کنید، این تزئینات را می شود در لبه ها و یا بر روی خود پرده بکار برد.

این پرده ها برای پنجره هایی که لولایی هستند و به سمت داخل باز می شوند گزینه ی ایده آلی خواهند بود، اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، اندازه گیری بسیار دقیق ابعاد پنجره و سپس برش دقیق تر پرده است، زیرا به سبب مدل این پرده، وجود کوچکترین نقصی در اندازه گیری و برش پارچه در هنگام نصب، این عیب بسیار مشهود و چشمگیر خواهد بود.

پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل - راد پرده

 

انواع پرده های زبرا یا دوبل رول و پرده ی شید رول هم با مکانیزم غلتکی و به شکل رولی کار می کنند.

کاربرد آسان این پرده نسبت به برخی دیگر از پرده ها و قیمت مقرون به صرفه آن، که یکی از ویژگی های بارز این پرده ها است، سبب شده تا پرده های غلتکی حتی در خانه های مدرن هم، جای انواع پرده های آستردار قدیمی و توری را بگیرند.

بخاطر وجود مزایای زیاد و از همه مهمتر قیمت مناسب این پرده ها، مورد توجه ادارات و شرکت ها هم هستند؛ زیرا که می توان متراژهای زیاد کارگاه ها و یا شرکت ها را با نرخ های مناسب و مقرون به صرفه با زیباترین شکلی پوشش داد و از این بابت می توان گفت که پرده های رولی جزو ایده آل ترین پرده های اداری می باشند.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *