نقش و اهمیت پرده اداری در دکوراسیون اداری

نقش و اهمیت پرده اداری در دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری نوع خاصی از دکوراسیون است که در آن از عناصر و ساختار خاص و هماهنگ مرتبط با فضای اداری استفاده می‌شود. این ساختار در نهایت باعث ایجاد محیطی ایده آل برای کارمندان و ارباب رجوع می‌شود. اگر شما هم جزو کسانی باشید که در یک محیط اداری فعالیت کرده و یا علاقه‌مند به علم دکوراسیون هستید، حتما این را می‌دانید که امروزه دکوراسیون‌های اداری نه تنها یک فاکتور مهم و اساسی برای زیبایی محیط هستند، بلکه از نظر روانشناسی نیز تاثیر بسیار زیادی روی عملکرد افرادی که در این محیط‌ها وجود دارند می‌گذارد. این دکوراسیون نه تنها در عملکرد کارکنان، بلکه در نحوه ارتباط بین پرسنل و ارباب رجوع، ارتباط بین کارکنان درون سازمانی و… نیز تاثیرگذار است. از این رو چیدمان دکوراسیون اداری و عناصر و رنگ‌هایی که در این محیط به کار می‌گیرید بسیار مهم و اثرگذار هستند. بنابراین اگر قصد دارید با اصولی که در دکوراسیون اداری به کار گرفته می‌شود تا بهترین نتیجه و بازدهی صورت پذیرد آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه گروه پرده راد باشید. پیشاپیش از همراهی و همیاری شما عزیزان سپاس گزاریم.

اهمیت پرده اداری در دکوراسیون و انواع آن

نقش و اهمیت پرده اداری در دکوراسیون اداری

 

پرده یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر موجود در هر دکوراسیون است که انتخاب صحیح آن می‌تواند شما را در داشتن محیطی تاثیرگذار و مدرن کمک زیادی کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد دارید در یک دکوراسیون اداری فعالیت کرده و از این رو علاقه‌مند به درک نقش پرده و سایر عناصر در این دکوراسیون هستید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که پرده اداری در دکوراسیون اداری چه نقشی دارد و چه نوع پرده اداری مناسب این محیط است؟ همان طور که مبلمان و سرویس چوب در دکوراسیون فضاهای اداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، پرده نیز به نوبه خود در هماهنگ کردن اجزا و رنگ‌بندی عناصر داخلی تاثیرگذار است. پرده‌های داخل فضای اداری به دو نوع تقسیم می‌شود؛ پرده‌هایی که برای پوشش پنجره‌های بیرونی نصب و مورد استفاده قرار گرفته و پرده‌هایی که در فضای داخلی و برای پوشش فضاهای داخلی کاربرد دارند. از این رو اگر قصد خرید پرده اداری دارید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که این پرده در کدام قسمت می‌بایست مورد استفاده قرار بگیرد.

پرده اداری برای پوشش پنجره‌های بیرونی

مهم‌ترین تمایز یا ویژگی‌ای که پنجره‌های بیرونی نسبت به پنجره‌های داخلی یک اداره دارد، نور خورشیدی است که به آن می‌تابد. این نور تاثیر زیادی در جذابیت هر چه بیشتر محیط‌های اداری داشته و اگر پرده‌ای که برای این پنجره‌ها استفاده می‌کنید از نظر زیبایی‌شناسی و قواعد دکوراسیون در سطح خوبی قرار گرفته باشد، دکوراسیون فضای اداری شما را خاص و متمایز خواهد کرد. برای انتخاب پرده‌ای که مناسب این قسمت باشد، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولین نکته رنگ‌بندی دکوراسیون و به طبع پرده است. اگر دیوارهای فضای شما رنگ‌بندی روشن دارند، برای رنگ پرده‌ها نیز سعی کنید از رنگ‌های روشن مثل سفید، کرم، مغز پسته‌ای و این نوع رنگ‌ها استفاده نمایید. نکته دوم، طرح روی پرده است. از آن جایی که در طول روز نور خورشید به این پرده‌ها می‌تابد، از این رو می‌توانید از پرده‌های طرح دار نیز استفاده نمایید. منظور از پرده‌های طرح دار، پرده‌هایی هستند که روی آن‌ها طرح‌هایی به صورت برجسته و یا کمرنگ نقش بسته و در هنگام تابش نور این طرح‌ها جلوه خاص و بسیار زیبایی پیدا می‌کنند. سومین موردی که در هنگام انتخاب پرده اداری برای پوشش پنجره‌های بیرونی باید مورد توجه قرار بگیرد، نوع پرده است. همان طور که می‌دانید پرده‌ها انواع مختلفی دارند. شما می‌بایست با توجه به نوع نیازتان از نوع خاصی از پرده، مثل پرده‌های کرکره ای، پرده لوردراپه یا… استفاده کنید.

نقش و اهمیت پرده اداری در دکوراسیون اداری

پرده اداری برای برای استفاده در فضای داخلی

 

فضای داخلی دکوراسیون‌های اداری با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد. برای مثال برخی از اداره‌جات و سازمان‌ها دارای ساختاری هستند که در آن‌ها پرده هیچ استفاده‌ای نداشته و اتاق‌ها بجز پنجره‌ای که به سمت بیرون وجود دارد، دارای پنجره دیگری نیستند. در این فضاهای سازمانی بجز پرده‌ای که برای پنجره‌ها استفاده می‌شود، پرده دیگری وجود نداشته و اگر فضای سازمانی شما بدین شکل است، نیازی به پرده‌های داخلی در آن نخواهید داشت. اما در صورتی که نقشه فضاهای درون سازمانی شما به شکلی است که در آن پنجره‌های متعدد به شکل‌های گوناگون وجود دارد شما می‌توانید از طرح‌ها و ایده‌های مختلف پرده اداری بهره‌مند شوید. برای انتخاب بهترین پرده اداری برای فضاهای داخلی سازمان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • رنگ‌بندی پرده اداری باید با مواردی مثل رنگ میز و صندلی کارکنان، رنگ دیوارها و رنگ‌بندی تابلوهای موجود در اتاق یکسان باشد.
  • نکته دوم در انتخاب پرده اداری برای فضاهای سازمانی تعیین بودجه است. قبل از خرید پرده اداری حتما بودجه خود را تعیین کرده و سپس از میان انواع پرده اداری که در مورد بعدی عرض کرده‌ایم مدل موردنظر را انتخاب کنید.
  • پرده اداری انواع مختلفی دارد که هر کدام برای فضاهایی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پرده‌ها شامل پرده زبرا، پرده دو مکانیزم، پرده شید، پرده لوردراپه، پرده کرکره عمودی، پرده کرکره چوبی و پرده کرکره فلزی هستند و نسبت به نوع ظاهر و کاربردهایی که دارد در مکان‌های مختلف استفاده می‌شوند. پس از آن که بودجه موردنظر خود را برای انتخاب پرده اداری مشخص کردید، می‌بایست یکی از این انواع پرده را برگزیده و در مدل‌های آن طرح مورد علاقه‌تان را جست و جو نمایید.
  • نصب و راه اندازی پرده اداری آخرین مرحله از فرآیند جای‌گذاری پرده در دکوراسیون اداری است. برای نصب پرده اداری از متخصصان این زمینه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه برای شما ایجاد شود.

نصب پرده اداری توسط شرکت پرده راد بصورت رایگان انجام می‌شود! برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

چرا باید در انتخاب پرده دکوراسیون اداری دقت کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که بر اساس آن‌ها می‌توان به اهمیت و جایگاه پرده اداری در دکوراسیون پی برد. اگر بخواهیم به مزایا و به نوعی دلایل استفاده از پرده اداری در دکوراسیون بپردازیم خواهیم داشت:

  • پرده جزو اولین چیزهایی است که با ورود به یک اتاق دیده می‌شود؛ از این رو انتخاب یک پرده اداری خوب و مناسب که طرح هماهنگ با دکوراسیون داشته باشد، می‌تواند در جلب نظر کسانی که وارد اتاق می‌شوند تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • پرده جزو عناصر نسبتا بزرگ و حجیم در اتاق و دفاتر اداری است؛ به همین علت اگر در انتخاب آن دقت لازم را به کار نگیرید ممکن است بخش بزرگی از زحمات شما را در طراحی دکوراسیون بر باد دهد.
  • از پرده علاوه بر عنصر زیبایی بخش محیط، به عنوان وسیله‌ای برای پوشش فضاهای داخلی از عوامل خارجی استفاده می‌شود؛ به همین دلیل برای پوشش هر چه بهتر فضاهای داخلی باید از طرح‌های مناسب پرده استفاده نمایید.
  • پرده اداری در تمام بخش‌های سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو اگر در انتخاب آن اشتباه کنید نه تنها هزینه زیادی را هدر کرده اید، بلکه در انتخاب هارمونی بین عناصر محیط نیز به مشکل بزرگی برخورد خواهید کرد.
  • شاید اهمیت پرده در اتاق خواب‌های خانه چندان به چشم نخورد اما شرایطی که در محیط‌های اداری حاکم است باید به گونه‌ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه‌ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد؛ به همین علت پرده به عنوان یک رابط عالی بین عناصر مختلف دکوراسیون اهمیت زیادی در این فضا دارد.

مشاهده آنلاین محصولات و نمونه کارهای پرده اداری

نقش و اهمیت پرده اداری در دکوراسیون اداری

 

شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه محصولات و یا نمونه کارهای پرده اداری، با خدمات و سوابق کاری گروه پرده راد آشنا شوید. نمونه کارهای قرار گرفته در سایت تنها گوشه ای از سوابق مجموعه ما بوده و اگر سفارش یا درخواستی دارید که در قالب محصولات و نمونه کارها پیدا نکردید، از طریق شماره تلفن های سایت با ما تماس گرفته و شرح درخواست خود را بیان کنید.

جمع‌بندی نهایی

همان طور که پیش‌تر عرض کردیم، دکوراسیون اداری، دکوراسیون بسیار خاص و ویژه‌ای است که در آن می‌بایست از رنگ‌بندی‌ها و عناصر هماهنگ و یکپارچه استفاده نمود. عناصری که برای طراحی دکوراسیون این محیط به کار گرفته می‌شود، می‌بایست عناصری هماهنگ و یکدست باشد. اهمیت این موضوع از یک طرف و نقش چشمگیری که پرده اداری در دکوراسیون‌های اداری ایفا می‌کند باعث شده این عنصر در میان طراحان داخلی و افرادی که قصد ساخت یک محیط حرفه‌ای و اصولی اداری دارند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. بنابراین اگر قصد دارید در زمینه با دکوراسیون اداری و نحوه انتخاب بهترین پرده برای دکوراسیون اداری اطلاعات بیشتری کسب کنید، همراه مجله آموزشی پرده راد باشید تا با اطلاعات و مدل‌های مختلف پرده اداری آشنا شوید. همچنین کاربران عزیزی که قصد همکاری و یا خرید محصولات پرده راد را دارند، می‌توانند با مراجعه به صفحه محصولات و یا تماس با شماره تلفن‌های موجود در سایت درخواست خود را پیگیری کنند. مجموعه پرده راد یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه است که سالیان سال تمرکز خود را بر ارائه محصولات مرتبط با پرده اداری گذاشته و با تکیه بر پرسنل کارکشته خود آماده خدمت‌رسانی به شما کاربران عزیز است. برای ارتباط با ما، از طریق این صفحه اقدام نمایید.

وبــلاگــ

برچسب‌ها

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *