چگونگی شستشوی پرده های زبرا و نکات مربوط به آن

در پست قبلی در مورد یک شیوه از شستشوی پرده های زبرا با شما عزیزان صحبت کردیم، اما از آن جایی که این پرده ها امروزه هم در درون منازل و هم در ادارات و شرکت ها کاربرد بسیاری یافته اند، در این مطلب هم روش دیگری را توضیح خواهیم داد که انجام آن بخصوص در ادارات راحت تر و ساده تر خواهد بود، پس برای یک آموزش جدید، با ما همراه باشید.

چگونگی شستشوی پرده های زبرا و نکات مربوط به آن - رادپرده

روشی دیگر برای شستشوی پرده های زبرا

در این روش، نیازی به جدا کردن و باز کردن پرده از جای اصلی خود وجود ندارد و می توانید به راحتی و با رعایت اصول گفته شده پرده های خود را مثل روز اول تمیز و زیبا کنید، اما این به شرطی است که بعد از مدتی طولانی اقدام به شستن آن ها نکنید، چون در این صورت ممکن است برخی از لکه ها بر روی پرده ثابت شده و یا اینکه در مقابل شستن های معمولی از خود مقاومت نشان دهند!

پس بر اساس آنچه که قبلاً گفتیم، نسبت به محلی که پرده را در آن نصب کرده اید، حداقل بعد از پایان هر فصل، پرده ها را بشوئید و از پاکیزگی آن ها به صورت هفتگی هم غفلت نکنید، تا مجبور نباشید از محلول های شوینده مخصوص برای پاک کردن برخی لکه ها استفاده کنید، که در نتیجه ی این مصرف، یا پرده های شما دو رنگ خواهد شد، که زیبایی خود را از دست خواهد داد یا عمر مفید پرده و دوام آن کاهش خواهد یافت، ضمن اینکه ساعت ها باید وقت و انرژی صرف کنید که آیا حاصل کار خوب و مورد پسند شما بشود یا نشود.

پس در ابتدا پرده را در پایین ترین و بازترین حالت ممکن قرار دهید تا بتوانید به راحتی و تسلط کامل، تمام پرده را تمیز کنید.

برای اینکه بتوانید گرد و غبار و خاک موجود در لابه لای پرده را از بین ببرید، باید از یک جاروبرقی استفاده کنید و برای اینکه این کار بهتر صورت گیرد باید از سر برس دار جارو برقی کمک بگیرید، برای شستشوی پرده های زبرا ابتدا جارو برقی را به برق متصل کرده و آن را روشن کنید و از سمت چپ پرده به سمت راست آن، جارو را حرکت دهید و ردیف به ردیف پرده را از بالا تا پایین و به همین شکل از گرد و خاک پاک کنید.

یادتان نرود که این قسمت یکی از مهمترین مراحل تمیز کردن و نظافت پرده هاست، چون در غیر این صورت، هنگام شستن، گرد و غبار موجود در پرده، آن را کثیف تر کرده و لکه ها را افزایش خواهد داد.

چگونگی شستشوی پرده های زبرا و نکات مربوط به آن - رادپرده

حالا در ظرف مناسبی مقداری مایع شوینده، که می تواند مایع ظرفشویی  و یا مایع صابون باشد، بریزید و آن را در آب ولرم حل کنید و برای اینکه مقدار مناسبی از این محلول را با یکدیگر مخلوط کرده باشید، بهتر است از یک قاشق مایع شوینده و چهار تا پنج پیمانه (فنجان) آب که آن را به خوبی با هم مخلوط کرده اید استفاده کنید.

از یک اسفنج مناسب و تمیز و یا یک دستمال حوله ای کمک بگیرید و آن را کاملاً در این محلول فرو برده و وقتی اسفنج آغشته به مایع شد، آب اضافی آن را بگیرید، چون در صورتی که دستمال حوله ای و یا اسفنج شما بیش از حد معمول خیس باشد، هنگام شستشو مایع اضافی به قسمت های پایین پرده سرازیر شده و یا ممکن است کف خانه و یا مکان اداری را آلوده و کثیف کند، که در این صورت کار و زحمت شما مضاعف خواهد شد.

برای این کار و شستشوی پرده های زبرا حتماً باید از بالاترین قسمت پرده شروع کرده و با حرکات چپ و راست، تا انتهای هر ردیف را به ترتیب تمیز کرده و سپس به سراغ ردیف بعدی بروید، این کار را به همین شکل تا آخرین ردیف پرده ادامه دهید تا همه قسمت های پرده به خوبی پاکیزه و تمیز شوند.

حالا که همه بخش های پرده یک به یک تمیز و پاکیزه شد، باید صبر کنید تا کاملاً خشک شود و چون با فشار مستقیم آب آن ها را نشسته اید و خیلی خیس نیستند، پرده ها خیلی به سرعت خشک خواهند شد، فقط به خاطر داشته باشید که تا خشک شدن کامل پرده ها، آن ها را به هیچ عنوان بالا و پایین نبرید، چون ممکن است در این صورت لکه های جدیدی بر روی پرده ایجاد شده و یا با جمع شدن و ماندن آب در لابه لای آن، پرده بوی نم بگیرد که بوی بسیار نامطبوعی خواهد بود.

چگونگی شستشوی پرده های زبرا و نکات مربوط به آن - رادپرده

نکات قابل توجه

ابتدا این نکته را بدانید که اگر با لکه ای معمولی در روی پرده مواجه شدید، وقت بیشتری صرف کنید و سعی کنید با چند بار شستن آن را از روی پرده پاک کنید.

اگر احیاناً لکه ای بر روی پرده وجود دارد که با شستشوی معمولی و با محلول آب و صابون پاک نمی شود و شما ناچارید که برای از بین بردن آن از محلول های مخصوص پاک کننده ی پارچه استفاده کنید، قبل از شستشوی پرده های زبرا و استفاده از محلول، دستورالعمل و نحوه کاربرد آن را که معمولاً روی برچسب محصول درج شده است، با دقت بخوانید و سپس آن را بر روی قسمت کوچکی از پرده، که خیلی مشهود نباشد و در معرض دید نیست امتحان کنید، اگر مشکلی پیش نیامد می توانید آن را بر روی قسمت های دیگر هم استفاده کنید.

نکته دیگری که در از بین بردن لکه ها بسیار حائز اهمیت است این است که هیچ وقت سعی نکنید فقط آن قسمت از پرده که کثیف و یا لکه شده است را تمیز کرده و بشوئید، این کار سبب می شود که رنگ پرده در همان قسمت دچار تغییر شده و پرده شما دو رنگ شود.

برای اینکه پرده را به خوبی و یکدست تمیز کرده باشید و از تمیزی آن لذت ببرید، بهتر است که هر از چند گاهی اسفنج و یا دستمال حوله ای خود را با آب و صابون بشوئید و چرک و آلودگی بوجود آمده بر روی آن را بشوئید، تا حین انجام کار کثیفی و لکه ها را به قسمت های دیگر پرده انتقال نداده و به جای تمیز کردن پرده آن را کثیف تر و یا چرک تر نکنید!

حتی اگر دیدید که اسفنج و یا حوله شما بعد از مقداری شستشو و در وسط کار، بیش از حد کثیف شده و با شستن تمیزتر نمی شود، بهتر است آن را با یک اسفنج تازه و تمیز عوض کنید.

در پایان به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای از بین بردن لکه ها از روی پرده، از هیچگونه مواد پاک کننده شیمیایی و یا سفید کننده استفاده نکنید و از به کار بردن آن ها هنگام شستشوی پرده های زبرا جداً خودداری کنید تا پرده ها آسیب نبینند.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *