آیا با روش نصب پرده های ساده و معمولی آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با روش نصب پرده های ساده و معمولی آشنایی دارید؟

مقدمه:

شاید در نگاه اول هر کدام از ما تصور کنیم که نصب پرده های ساده و معمولی مانند تور و حریر، کار بسیار راحت و ساده ایست، کافیست که بالای نردبان قرار بگیریم و گیره ها را در ریل های پرده بیندازیم تا پرده ها به میل پرده آویخته شوند.!

اگر اینگونه فکر می کنید، باید گفت که کاملاً در اشتباه هستید و کسانی که تا به حال پرده نصب کرده اند می دانند که نصب پرده کار نسبتاً دشواری است، که نیاز به مهارت و تجربه دارد و اتفاقاً اصلاً هم راحت نیست.!

در این مطلب می خواهیم در مورد آویختن پرده های ساده تور و حریر و پلیسه و… توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم، اگر قرار است که از این پس پرده ها را خودتان اویزان کنید! حتماً خواندن این مطلب را از دست ندهید.

آیا با روش نصب پرده های ساده و معمولی آشنایی دارید؟ - پرده راد

مراحل نصب پرده های ساده

برای نصب پرده، ابتدا باید چوب پرده ها و گیره ها را به درستی نصب کنید، اگر لازم است که از دو عدد چوب پرده، هم برای پرده و هم برای آستری استفاده کنید، باید فاصله هر چوب پرده نسبت به دیگری 5 سانتی متر باشد.

برای اینکه پرده ها به راحتی در درون ریل پرده حرکت کرده و جابجا شوند، بهتر است که از چوب پرده های پلاستیکی PVC استفاده کنید، که از مدل های فلزی، بادوام تر و روان تر هستند، فقط در نظر داشته باشید که به علت انعطاف بالای این چوب پرده ها، به تعداد بیشتری پایه برای نصب آن نیاز خواهید داشت.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اگر محدودیتی در نصب پرده و ارتفاع پارچه و یا جنس سقف ندارید، بهتر است تا چوب پرده ها را حتی الامکان بر روی سقف نصب کنید.

پس بعد از نصب چوب پرده، ابتدا گیره های چرخدار را در داخل چوب پرده جای دهید و سپس هوکس پلاستیکی و یا فلزی را به نوارهای پرده متصل کنید، برای نصب هوکس ها باید دقت کنید که آن ها را در فاصله های منظمی به پرده متصل کنید، تا بعد از نصب، پرده ها فرم مرتب و منظمی داشته باشند.

حالا برای نصب پرده های ساده باید پرده را بصورت منظمی تا کرده و بر روی شانه خود قرار دهید تا سنگینی پرده در هنگام نصب سبب خستگی دستان شما نگردد.

سپس از یک وسیله مناسبی مانند نردبان دو طرفه و یا چهارپایه ای بلند بالا روید و هوکس هایی را که به نوار پرده وصل کرده اید، بترتیب و منظم، به گیره های چرخداری که درون چوب پرده قرار داده اید، متصل کنید.

آیا با روش نصب پرده های ساده و معمولی آشنایی دارید؟ - پرده راد

اول آستری و بعد پرده

بخاطر داشته باشید که برای آویختن پرده ها همواره باید از آستری آن شروع کنید و سپس پرده اصلی و در پایان هم اگر پرده دارای والان است، والان پرده را نصب کنید، چون در این صورت پرده ها راحت تر نصب خواهند شد.

دقت داشته باشید که گیره و هوکس را به ترتیب از اولین گیره تا آخرین گیره به پرده متصل کنید، اگر می خواهید که پرده در حالت ثابتی بماند، پس هوکس اولی و آخری روی نوار پرده را به سربند چوب پرده متصل کنید، تا پرده ثابت مانده و هیچ حرکتی نداشته باشد.

بعد از مرتب کردن پرده و تنظیم کردن چین ها، آن را کاملاً باز کنید و با کنترل بیشتر، ببنید که آیا آنچه که می خواستید اتفاق افتاده است و نصب پرده های ساده حریر و یا تور شما به زیبایی و درستی صورت گرفته است؟

در صورتی که پرده در برخی جاها، به لحاظ منظم بودن چین ها، نیاز به تنظیم بیشتری دارد، آن ها را مجدد تنظیم کنید و فرم بهتری به آن بدهید، تا چین ها در همه نقاط به یک اندازه باشند.

آیا با روش نصب پرده های ساده و معمولی آشنایی دارید؟ - پرده راد

گذاشتن سرب های پرده

حالا نوبت آن است که سرب های پایین پرده تور و یا حریر را داخل آن قرار دهید، در انجام این کار صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید، زیرا که نباید به بافت پارچه ظریف تور و یا حریر آسیبی وارد شود، سپس ابتدا و انتهای سرب را در داخل پرده فیکس کنید تا در داخل پرده جابجا نشود.

می دانید که استفاده از سرب در درون پرده، بیشتر برای پرده های سبکی مانند تور و یا حریر کاربرد دارد، که باعث سنگین تر شدن پرده و ایست بهتر آن خواهد شد، اما پرده های سنگین و معمولی نیازی به سرب ندارند.

در پایان لازم است که پایین پرده را با دستگاه پانچ، سوزن کاری کنید تا تمامی پلیسه ها و یا چین های پرده بطور مرتب و منظم و هماهنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند، در صورتی که این دستگاه را در اختیار ندارید و فرزند خردسالی هم در خانه ندارید! می توانید به جای پانچ، از سوزن های ته گرد برای این منظور استفاده کنید.

خب حالا که پرده ها را خودتان نصب کرده اید، می توانید بگویید که آیا نصب پرده های ساده کار آسان و راحتی است یا خیر؟!

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *