آیا با ویژگی های پرده ی دی کی DK یا ورتیلاین آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با ویژگی های پرده ی دی کی DK یا ورتیلاین آشنایی دارید؟

مقدمه:

با دانستن ویژگی های پرده ی دی کی یا همان زبرای عمودی و اطلاعاتی در این مورد، بیشتر به نکات مثبت این پرده پی برده و انتخاب بهتر و مناسب تری خواهید داشت.

البته پرده های ورتیلاین را می توانید هم در منازل شخصی و هم در مراکز اداری و تجاری استفاده کنید، اما این پرده ها می توانند نمای بسیار زیبایی را در محیط های خاص مانند هتل ها، مهمانپذیرها رستوران ها و… بوجود آورند.

چرا که قابلیت جدا بودن پنل های این پرده که منحصر به فرد است، امکان استفاده از رنگ های مختلف پرده را بصورت های گوناگون فراهم می سازد.

به هر حال در این مطلب به معرفی دیگر مزایای پرده های ورتیلاین، در ادامه ی پست قبل می پردازیم.

شناخت ویژگی های پرده ی دی کی

شناخت مزایا و حتی معایب هر کدام از انواع پرده، جهت انتخابی درست و مناسب لازم و ضروری است و در این بین پرده های ورتیلاین بخاطر جدید و نو بودنشان نیاز به معرفی و شناخت بیشتری دارند.

پرده های ورتیلاین که بر روی ریل مخصوص خود نصب شده و بصورت پنل های جداگانه و بطور افقی در حرکت هستند، قابلیت های فراوانی دارند که به برخی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

آیا با ویژگی های پرده ی دی کی DK یا ورتیلاین آشنایی دارید؟ - پرده راد

کنترل آسان و راحت نور

یکی از علل انتخاب این پرده به کنترل درست نور و حالت های مختلفی که از این حیث می تواند در فضا ایجاد کنند برمی گردد.

چرا که به سادگی می توانید با چرخش استوانه ها و پنل های این پرده در زوایای مختلف، میزان ورودی نور را تنظیم کرده و کنترل نمایید.

با استفاده از زنجیری که در یک طرف پرده تعبیه شده است، می توانید میزان حجم ورودی نور به داخل فضا را کاهش داده و یا افزایش دهید.

پس با وجود این پرده ها، مشکلاتی مانند کنار زدن کامل پرده، برای ورود نور و ایجاد فضایی روشن مانند برخی از پرده ها را نخواهید داشت.

ورود نور دلخواه و ایجاد سایه روشن و همچنین استفاده از فضایی دلچسب و دلپذیر با نور استاندارد، از ویژگی های پرده ی دی کی است که بسیار شیک و زیبا هم هست.

محدود کردن و یا مسدود کردن دید

وقتی که پنل های این پرده در زاویه 45 درجه و به صورت برش های دو لایه بر روی یکدیگر قرار می گیرند، دید افراد به داخل محیط مسدود و بسته خواهد شد.

در صورتی که اگر همین پنل ها را با زاویه نود درجه تنظیم کنید، نور ملایم و مناسبی وارد فضا خواهد شد، که اصطلاحاً به سایه روشن معروف است.

آیا با ویژگی های پرده ی دی کی DK یا ورتیلاین آشنایی دارید؟ - پرده راد

منظم بودن پرده و نمای منحصر به فرد

چون پرده های ورتیکال از یک سری استوانه های یک اندازه که در کنار هم قرار گرفته، تشکیل شده اند، به صورتی بسیار منظم و شکیل در چشم بیننده به نظر می رسند.

این نظم و زیبایی را به راحتی می توان در اینگونه پرده ها بوجود آورد، در صورتی که در دیگر پرده های پارچه ای برای بوجود آوردن این نظم و ترتیب، باید بسیار حساب شده عمل کرد.

در اغلب پرده های پارچه ای چین دار باید در هنگام دوخت و نصب، این هماهنگی را ایجاد کرد که ممکن است با یک حرکتِ به عقب و جلو بردن پرده ها، این نظم و چین های پرده دچار مشکل و اختلال گشته و نیاز به بازنگری و زحمتی دوباره داشته باشد.

بی نیاز از استفاده ی زیر پرده ای

یکی از ویژگی های پرده ی دی کی که باعث صرفه جویی در هزینه های مصرفی هم خواهد شد، نیاز نداشتن به آستری و زیر پرده ای توسط این پرده است، که البته سبب اشغال کم فضا هم خواهد شد.

علاوه بر این ویژگی، یکی از خاص ترین و ویژه ترین مزایای پرده ی ورتیلاین این است که بر خلاف اغلب پرده های دیگر، این پرده نیاز به دوخت و دوز نداشته و این مورد از هزینه های شما در موقع خرید خواهد کاست.

آیا با ویژگی های پرده ی دی کی DK یا ورتیلاین آشنایی دارید؟ - پرده راد

نیاز نداشتن به والان و شال پرده

پرده های دی کی یا زبرای عمودی چون به شکل پنل های جدا در کنار هم قرار می گیرند، می توانند در رنگ ها و طرح های مختلف انتخاب شده و با انواع طراحی هایی که می توانید با استفاده از آن ها انجام دهید، نیاز به والان و شال در کنار و یا بر روی پرده، نخواهند داشت.

برای این منظور می توانید از رنگ های سفید و یا کم رنگ دیگر در وسط پرده و ازرنگ های پُر رنگ و هم رنگ با پرده و یا متضاد با آن، در حاشیه کمک بگیرید که مانند والان و یا شال پرده به نظر خواهند رسید.

قیمت پرده های ورتیکال

قیمت پرده های دی کی بر اساس متر مربع محاسبه شده و متراژ و اندازه ی آن هم بستگی به سفارش مشتری دارد، ضمن اینکه از ویژگی های پرده ی دی کی این نکته است که چون نصب آن خیلی هم سخت نیست، در این زمینه هم هزینه ی زیادی را به شما تحمیل نخواهد کرد.

به هر حال امیدواریم با شناخت بیشتر این پرده، در آینده شما هم از استقبال کنندگان و خریداران آن باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *