آیا با پرده های رومن و کارکرد آن ها به اندازه کافی آشنایی دارید؟ - پرده راد

آیا با پرده های رومن و کارکرد آن ها به اندازه کافی آشنایی دارید؟

مقدمه:

با اینکه در پست های قبلی هم در باره پرده های رومن و برخی از مزایای آن صحبت کردیم، اما به نظر می رسد در مورد این پرده مدرن و شیک، حق مطلب ادا نشده است و خیلی از نکات در مورد آن ناگفته باقی مانده است.

از این رو در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا آنچه که در باره این پرده از قلم افتاده است را بازگو کرده و مطالب را در این زمینه تکمیل کنیم.

پس اگر قرار است به زودی پرده هایی به سبک مدرن برای خانه و یا محل کار خود تهیه کنید، بهتر است اینگونه پرده ها را بیشتر بشناسید، چون مسلماً با شناخت بهتر این پرده ها، یکی از گزینه های انتخابی شما پرده هایی به سبک رومن خواهند بود.

آیا با پرده های رومن و کارکرد آن ها به اندازه کافی آشنایی دارید؟ - پرده راد

شناخت بیشتر پرده های رومن

شاید در نگاه اول این پرده ها بسیار ساده و معمولی به نظر آیند، اما در حقیقیت رومن ها پرده هایی کاربردی، ظریف و زیبا، البته با توجه به انتخاب درست شما نسبت به دکوراسیون خواهند بود.

مکانیزم این پرده ها که مانند پرده های شید رول است، بصورت عمودی حول یک محور می چرخند و به سمت بالا جمع شده و در اصطلاح بصورت کرکره ای باز و بسته می شوند، که امروزه با کمک الکتروموتورهایی که در ساخت آن ها بکار گرفته می شود، جمع کردن این پرده ها بسادگی امکان پذیر است.

جمع شدن این پرده به سمت بالا خود سبب شده است تا به لحاظ ظاهر با مدل های دیگر پرده که عموماً به دو طرف جمع می شوند، تفاوت داشته و از این حیث متمایز به نظر برسد.

در هنگام استفاده از این پرده ها، معمولاً به دلیل ضخامت زیادی که پارچه دارد و دوخت دو لایه پارچه، نیازی به آستری نخواهند بود، همچنین برای اینکه بتوان به صورت منظم و بدون عیب و نقص این پرده ها را جمع کرد، چین هایی را در آن ایجاد می کنند تا به راحتی و با نظم خاصی به سمت بالا هدایت شوند.

پرده رومن در شکل اصلی خود پوششی کامل برای پنجره ها هستند، که به کمک حلقه های که در پشت پارچه دوخته شده اند، بالا یا پایین می روند و هنگامی که آن را به سمت بالا هدایت می کنید، پارچه پرده بصورت یکنواخت در چین های افقی قرار می گیرد.

پرده های رومن بخوبی و به آسانی می توانند ورود نور را به داخل محیط و به اندازه دلخواه شما کنترل کنند، که این کنترل با تنظیم ارتفاع پرده که صورتی عمودی دارد، امکان پذیر است، که در این صورت یکی از بهترین انتخاب ها هم برای اتاق خواب و هم برای نصب در اتاق مطالعه است.

چون هر دو طرف پرده رومن از زیبایی خاصی برخوردار است، از نمای بیرونی هم قابل استفاده بوده و بسیار شکیل و منظم بنظر خواهد رسید.

به دلیل اینکه اینگونه پرده ها دارای هیچ چین اضافه بر روی پرده نیستند و به سبب میزان کم پارچه استفاده شده در آن، از قیمت مناسبی هم برخوردارند، البته تنها چیزی که سبب افزایش قیمت در آن ها خواهد شد، استفاده از لوازم و وسایل جانبی با کیفیت و بسیار مرغوب خواهد بود.

آیا با پرده های رومن و کارکرد آن ها به اندازه کافی آشنایی دارید؟ - پرده راد

در چه فضاهایی از پردهِ رومن استفاده کنیم؟

طراحان داخلی برای اینکه بتوانند زیبایی حداکثری را در عین سادگی برای پنجره ها ایجاد کنند، از پرده هایی با سبک رومن استفاده می کنند، تا علاوه بر حفظ حریم شخصی در مواقع ضروری، با جمع کردن تمامی پرده و یا در صورت لزوم نیمی از آن، از فضای بیرونی و منظره های بیرون هم لذت ببرید.

بدین ترتیب با انتخاب پارچه های مناسب و متناسب با فضای مورد نظر، می توان از پرده های رومن برای نصب در شرکت ها، محیط های اداری، بانک ها، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، هتل ها و سایر جاها بخوبی استفاده کرد.

در فضای خانه هم با انتخاب پارچه مناسب می توان از آن در محیط آشپزخانه، اتاق نشیمن و حتی اتاق پذیرایی استفاده کنید و برای اینکه بتوانید طرحی شیک و بی نظیر را در اتاق پذیرایی و یا نشیمن داشته باشید، می توانید از این پرده در داخل قاب پنجره و از پرده های حریر و یا هر پرده پارچه ای دیگر، در بیرون قاب و بر روی پرده رومن کمک بگیرید.

همچنین این پرده می تواند با حفظ حریم شخصی و خصوصی افراد بطور کامل و آرامشی که به سبب نبود نور ایجاد می کند، یکی از گزینه های مناسب برای اتاق های خواب باشد.

آیا با پرده های رومن و کارکرد آن ها به اندازه کافی آشنایی دارید؟ - پرده راد

سبک های مختلف پرده رومن

این پرده با هر دکوراسیونی چه سبک مدرن و چه سبک کلاسیک قابل استفاده است، بشرطی که درست انتخاب شده و پارچه مورد نظر را هم متناسب با نوع دکوراسیون و با هماهنگی با رنگ مبلمان و یا پرده های دیگری که استفاده می کنید و همچنین با دیگر وسایل دکوری انتخاب کنید.

پرده رومن در سبک های گوناگونی ارائه می شود، از جمله کلاسیک و حلقه دار که برای ایجاد عمق و بُعد در پرده طراحی شده اند، رومن های کلاسیک که از یک طرح چین دار برخوردار هستند، می توانند از جلو و یا پشت بسته شوند.

پرده های حلقه ای رومن هم دارای چین هایی است که برای کمک به ایجاد عمق در پرده، سطح سایه را از بین می برد و پرده های آبشاری رومن که دارای نمایی سایه ای و صاف است، که به سبک یکپارچه در دسترس است.

از انواع پرده های رومن می توانید در طراحی دکوراسیون مدرن و به خاطر سادگی در طرح هم می توانید، در دکوراسیون کلاسیک هم از آن استفاده کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *