آیا طراحی مدرن پرده برای پرده پذیرایی مناسب است؟ - پرده راد

آیا طراحی مدرن پرده برای پرده پذیرایی مناسب است؟

طراحی مدرن پرده هم یکی دیگر از انواع پرده است که بخصوص در سال های اخیر طرفداران زیادی را پیدا کرده است، اما این نوع از پرده ها برای هر مکانی با هر شرایطی مناسبند؟

اتاق های پذیرایی از جمله مکان های مهمی است که همیشه مورد توجه مخصوصاً خانم ها بوده و آن ها نهایت سعی خود را می کنند تا سلیقه و انتخاب خود را در این گزینش بکار گیرند و با استفاده از دکوراسیون و پرده هایی متناسب با پذیرایی، فضایی صمیمی، گرم و در عین حال شیک و جذاب را برای میهمانان و اعضاء خانواده فراهم نمایند.

اما باید نکاتی را در رابطه با انتخاب پرده در طراحی مدرن بدانید و سپس اقدام به تهیه و خرید آن نمایید، که در این مطلب نکاتی را در این رابطه یادآوری خواهیم کرد.

آیا طراحی مدرن پرده برای پرده پذیرایی مناسب است؟ - پرده راد

طراحی مدرن پرده و انتخاب آن ها

این سبک پرده ها با توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی که امروزه در اکثر مکان ها بکار گرفته می شوند، ایده ال و مناسب بوده و بشدت مورد توجه قرار گرفته اند.

این سبک پرده ها بر خلاف سبک کلاسیک با سادگی زیبا هستند و بدون داشتن کتیبه، والان، آویزها و… تزئینات خاص دیگر، برای همه اتاق ها و بخصوص اتاق پذیرایی مناسبند، به شرطی که با توجه به دکوراسیون و رنگ آمیزی دیوارها درست انتخاب شوند.

انتخاب نوع پرده

برای دوخت این پرده ها جهت استفاده در اتاق های پذیرایی، از انواع پارچه های پرده ای ساده و طرح دار استفاده می شود، که  انتخاب هر کدام از آن ها زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای سالن های پذیرایی خواهد داد و نگاه بیننده را معطوف خود خواهد کرد.

پارچه های حریر با رنگ های متفاوتی که دارند،برای دوخت پرده های پذیرایی بیشترین کاربرد را داشته و ضمن اینکه سبک و ساده هستند، می توانند به لحاظ اقتصادی هم باصرفه باشند و به فضای کوچک پذیرایی شما محیطی نشاط انگیز و دلچسب را هدیه کنند.

آیا طراحی مدرن پرده برای پرده پذیرایی مناسب است؟ - پرده راد

رنگ پرده مناسب

اگر می خواهید که از دو نوع پارچه در طراحی مدرن پرده استفاده کنید، بهتر است تا از پرده های حریر سفید، شیری و یا کرمی و در رنگ های کاملاً روشن در زیر و یا روی پرده اصلی کمک بگیرید و برای زیبایی و تناسب بیشتر و ایجاد هارمونی در رنگ ها، از ترکیب رنگ های بکار رفته در دکوراسیون برای انتخاب رنگ پرده استفاده کنید.

در سبک طراحی مدرن تلاش می شود تا از رنگ های زیادی برای دکوراسیون خانه استفاده شود و برای حفظ هارمونی در رنگ ها از همان رنگ بکار برده شده در پرده، کوسن هایی را تهیه می کنند و جهت زیبایی بیشتر آن ها را بصورت تزئینی بر روی مبلمان قرار می دهند.

استفاده از رنگ های تیره به شرطی که بجا و درست بکار برده شوند،هم در این طرح جای خود را دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است و اگر در این انتخاب رنگ دیوارها و دکوراسیون و هماهنگی با آن ها هم منظور شود، یک اتفاق فوق العاده را رقم خواهد زد، که زیبایی بی بدیلی را نیز خلق خواهد کرد.

در ضمن بخاطر داشته باشید که رنگ های تیره مقاومت خوبی را در برابر تابش شدید نور آفتاب، نسبت به پرده های روشن دارند.

این نوع پرده ها به سبب سادگی و نداشتن تجهیزات اضافه و با زیبایی که بوجود می آورند به راحتی می توانند برای آپارتمان های کوچک با فضای کم هم مناسب بوده و دغدغه ای را برای چگونگی نصب هم برای شما بوجود نخواهند آورد.

اندازه و فاصله پنجره ها

اگر دو پنجره با فاصله های کمی از یکدیگر در پذیرایی شما وجود دارد و یا اینکه فضای پذیرایی شما کوچک است، برای بزرگ تر نشان دادن آن از یک میل پرده یکدست استفاده کنید و برای بزرگ نشان دادن عرض پنجره از یک پرده مشترک برای هر دو پنجره کمک بگیرید.

در طراحی مدرن پرده شما می توانید از پرده های طرح دار هم استفاده کنید و با انتخاب یکی از مدل های آن و هماهنگ کردن آن با رنگ برخی از وسایل دکوری منزل و یا دوختن کوسن ها، با ته مایه یکی از عناصر اصلی پرده و یا در برخی موارد حتی متضاد با آن، فضایی گرم و دوخت دلچسب به میهمانان خود هدیه کنید.

آیا طراحی مدرن پرده برای پرده پذیرایی مناسب است؟ - پرده راد

دوخت پرده ها

نوع دوخت پرده ها و متراژ آن هم یکی دیگر از مسائلی است که به پرده ها و دکوراسیون خانه شما جذابیت بیشتری خواهد داد و شما در یک طراحی مدرن پرده بویژه برای اتاق پذیرایی خود، باید از دوخت های متناسب با فرم و مدل اتاق استفاده کنید، که این مهم، شاید دیگر از دست شما ساخته نباشد و نیاز به افراد حرفه ای و خبره ای در این زمینه داشته باشید که با مشورت آن ها خواهید توانست بهترین ها را با توجه به سلیقه خود و آنچه که انتظار دارید برای پذیرایی خود فراهم کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *