آیا علامت ها و نشانه های زمان تعویض پرده ها را می دانید؟! - پرده راد

آیا علامت ها و نشانه های زمان تعویض پرده ها را می دانید؟!

مقدمه:

کی زمان تعویض پرده ها فرا می رسد؟ شاید به نظر شما این سوال، یک سوال پیش پا افتاده و یا خیلی ابتدایی باشد و بگویید، هر وقت که پرده ها کهنه و فرسوده شدند، وقت عوض کردن آن هاست.

اما اگر بخواهید با نگاهی درست و کارشناسانه به این مسئله نظری بیندازید، متوجه خواهید شد که به این سادگی که تصور می کنید نیست و کهنه بودن پرده ها، تنها یکی از علامت های تعویض پرده هاست.

در این پست با نگاهی موشکافانه تر به این موضوع می پردازیم و تمامی مواردی را که نشان دهنده و علامتی برای جدید و نو کردن پرده ها بخصوص پرده های منزل است، را عنوان خواهیم کرد.

شناخت زمان تعویض پرده ها

برخی از افراد نیازی به شناختن این نشانه ها ندارند،! چون بدون توجه به این علامات خیلی زود به زود و حداقل سالی یک بار، پرده ها را با دلیل و بدون دلیل تعویض کرده و فضایی نو و جدید به محل کار و یا زندگی خود می دهند که باید در بعضی موارد گفت: خوشا به حالشان!!

هنگام تغییر در دکوراسیون خانه و یا وقتی که بودجه مالی کم است، زورمان فقط به پرده های خانه می رسد و در اولین قدم، خرید پرده ها را به فراموشی سپرده و یا آن ها را تا اطلاع ثانوی که معلوم نیست چه زمانی باشد،! به تأخیر می اندازیم.

آیا علامت ها و نشانه های زمان تعویض پرده ها را می دانید؟! - پرده راد

پرده های رنگ و رو رفته

اما جدای از همه حرف هایی که گفتیم، باید این مسئله را جدی بگیریم که برای داشتن خانه ای زیبا و با نشاط، یکی از مهمترین عناصری که به این شادابی کمک کرده و آن را افزایش خواهد داد و روحیه ای تازه در ما ایجاد خواهد کرد، پرده های خانه هستند.

پس ابتدا می گوییم که هر گاه احساس کردید که واقعاً از پرده های خانه خسته شده اید و با دیدن پرده های رنگ و رو رفته، خستگی شما چند برابر می شود و یا اینکه به جای نشاط و شادمانی،  با دیدن پرده ها، غم و اندوه شما افزایش می یابد، دیگر درنگ نکنید چون زمان تعویض پرده ها فرا رسیده است.

پرده های کهنه و فرسوده

وقتی که پرده ها مخصوصاً پرده های پارچه ای، مرتباً در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می گیرند، بعد از گذشت مدت زمانی کم رنگ و رو شده و پس از مدتی کهنه و فرسوده می شوند و دیگر جلوه و زیبایی سابق را نخواهند داشت.

گاهی اوقات فکر می کنیم که این رنگ و رو رفتگی، دلیل کثیفی و غبار گرفتگی پرده هاست و آن ها را مجدداً می شوییم، اما بعد از شستن می بینیم که باز هم آنچه که می خواستیم با شستن پرده ها حاصل نشده است، این مسئله نشان دهنده این است که وقت تعویض پرده، با همه زیبایی که قبلاً داشته اند، فرا رسیده است.

آیا علامت ها و نشانه های زمان تعویض پرده ها را می دانید؟! - پرده راد

پرده های از مد افتاده

در زمان خودش و در سال های گذشته، وقتی که این پرده ها را خریداری کرده اید، بهترین و به روزترین نوع پرده و به اصطلاح مد بوده است، اما امروز این رنگ پرده و این مدل بعد از گذشت سال ها از مد افتاده و دیگر آن جذابیت را برای خانه و یا محل کار ندارند.

بهترین کار این است که حتی با داشتن بودجه ی کم و هنگامی که حس می کنید، دیگر زمان تعویض پرده ها فرا رسیده، آن ها را عوض کنید و لازم نیست که حتماً پرده های گران قیمتی را انتخاب کنید، چون صرفاً با نو شدن پرده ها و هماهنگ شدن آن ها با دکوراسیون، چهره جدیدی به محیط زندگی بخشیده و روحیه ی تازه ای پیدا خواهید کرد.

پرده هایی مناسب فصول مختلف

با شروع فصول مختلف و یا در اثر جابجایی و انتقال از جایی به جای دیگر، نیاز به پرده هایی با همان شرایط خاص خواهید داشت و شاید پرده هایی که قبلاً از آن ها استفاده می کرده اید، دیگر به کارتان نیایند.

مثلاً اگر پرده های ضخیمی را به جهت رسیدن فصل زمستان و هوای سرد، برای جلوگیری از ورود سرما، بر روی پنجره ها نصب کرده بودید، الان که در فصل بهار و یا تابستان قرار گرفته اید، کارایی لازم را نداشته و باید به جای آن از پرده های مناسب این فصل کمک بگیرید، پس نیاز به تعویض پرده ها خواهید داشت و می توانید از پرده های قبلی در فصل خود مجدداً استفاده کنید.

آیا علامت ها و نشانه های زمان تعویض پرده ها را می دانید؟! - پرده راد

کارکرد درست پرده ها

پرده ها وسیله ای برای حفظ حریم شخصی و خصوصی، تنظیم نور و جلوگیری از ورود نور اضافی به محیط، تنظیم دما در فصول مختلف توسط بستن یا باز کردن پرده ها هستند.

همین طور محافظت از وسایل و لوازم داخل منزل با باز کردن و آویختن پرده ها به هنگام تابش مستقیم نور خورشید، زیبایی بخشیدن به محیط کار یا خانه و ایجاد فضایی با نشاط، گرم و صمیمی در بین اعضاء خانواده و… هستند.

اگر پرده های شما کماکان این قابلیت ها را دارند که چه بهتر، اما اگر حس می کنید دیگر پرده ها این قابلیت ها را ندارند، پس زمان تعویض پرده ها فرا رسیده و باید پرده های جدید را جایگزین آن ها نمایید، تا کارکردهای لازمی را که از یک پرده انتظار دارید، برای شما فراهم کنند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *