آیا می دانید بهترین مکان برای انتخاب پرده کرکره در کجای خانه است؟ - راد پرده

آیا می دانید بهترین مکان برای انتخاب پرده کرکره در کجای خانه است؟

مقدمه:

ممکن است شما پرده کرکره را در هر جای خانه نصب کرده باشید، اما تا به حال فکر کرده اید واقعاً جای پرده های کرکره ای در کجای خانه است؟

به عبارت دیگر در کجای خانه باید از پرده های کرکره ای استفاده کنیم و این نوع پرده ها برای کدام محیط مناسب تر هستند؟

قبلاً هم در باره مزایا و خصوصیات این پرده های پُرمصرف صحبت کردیم، اما لازم دیدیم که در این بخش به توضیحات بیشتری در این زمینه بپردازیم.

 پرده کرکره و جای مناسب آن

در حال حاضر بقدری تنوع مدل، جنس، رنگ، طرح و نوع پرده ها بالاست که علاوه بر ست شدن با هر طرح و دکوراسیونی،  قدرت انتخاب افراد را بالا برده و باید گفت تا حدودی آن ها را در انتخاب و خرید مردد خواهد کرد که این یا آن؟

اما با توجه به قیمت تمام شده انواع پرده، که این روزها سیر سعودی یا بهتر بگوییم سیر نجومی را هم طی کرده است! باید در هنگام خرید، دقت و توجه کافی به ویژگی های پرده داشته و همه نکات مورد نظرتان و آنچه که از پرده توقع دارید و بخصوص مکان و محل نصب آن را در نظر گرفته و لحاظ کنید.

در مورد انتخاب پرده های کرکره ای برای مکان های مختلف هم توصیه ها و نکاتی وجود دارد که باید اطلاعاتی در این زمینه هم بدست آورید.

آیا می دانید بهترین مکان برای انتخاب پرده کرکره در کجای خانه است؟ - راد پرده

پرده های کرکره ای  برای اتاق پذیرایی

فضای اتاق پذیرایی حالتی شیک اما رسمی دارد و باید برای آن از پرده های سنگینی استفاده کرد که رسمیت و شکوه اتاق را حفظ کرده و در عین حال زیبا و جذاب هم باشند.

انواع پرده های کرکره ای می توانند در این مورد مناسب باشند، بخصوص اگر از نوع چوبی آن کمک بگیرید و یا اینکه بر روی این پرده کرکره از یک پرده پارچه ای و مکمل استفاده کنید، فضایی بسیار زیبا و متناسب با اتاق پذیرایی بوجود آورده اید.

شاید فکر کنید که این پرده ها برای اتاق پذیرایی بسیار ساده و معمولی هستند، اما دقیقاً نکته همین جاست که پرده های کرکره ای با همین سادگی می توانند شیکی و در عین حال مجلل بودن فضا را حفظ کرده و با انتخاب درست، به سبب تناسب با رنگ های دیگر و نوع دکوراسیون، می توانند فضایی زیبا و جذاب و در عین حال دلنشین و صمیمی را در خانه ایجاد کنند.

آیا می دانید بهترین مکان برای انتخاب پرده کرکره در کجای خانه است؟ - راد پرده

پرده های کرکره ای برای اتاق خواب

یکی از نکات بسیار مثبت برای انتخاب پرده کرکره ای در اتاق خواب به عنوان پوشش پنجره ها، این است که به راحتی می تواند حریم خصوصی شما را که برای این فضا بسیار مهم است را حفظ کرده و در ضمن نور مناسبی را هم وارد اتاق نماید.

شاید لازم باشد که در استراحت و خواب نیمروزی، فضایی نسبتاً تاریک و امنی را برای خود بوجود آورده و از تابش زیاد نور به داخل اتاق جلوگیری کنید، تا خواب آرام و راحتی داشته باشید.

پس با انتخاب پرده کرکرهِ و متناسب با رنگ روتختی و یا وسایل دیگری که در اتاق خواب وجود دارند، فضای آرامبخش و مناسبی را با کمک این پرده زیبا فراهم خواهید کرد و لازم نیست که ساعت ها و روزها وقت خود را تلف کرده و به دنبال گزینه مناسبی برای اتاق خواب باشید.

آیا می دانید بهترین مکان برای انتخاب پرده کرکره در کجای خانه است؟ - راد پرده

پرده های کرکره ای برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن در خانه ها، برای ایجاد فضایی دنج، صمیمی و راحت برای گفتگو و همنشینی اعضاء خانواده طراحی شده است و چون ممکن است ساعات نسبتاً زیادی را در آن سپری کنید، باید از پرده ای مناسب و در عین حال زیبا در آن استفاده کنید.

به نظر می رسد که با انتخاب درست پرده های کرکره ای با قابلیت تنظیم نور و ایجاد فضایی دلچسب و آرام برای اتاق نشیمن، یک همنشینی شیرین و دلپذیر را در کنار هم تجربه خواهید کرد.

ایجاد و ورود نور زیاد در برخی مواقع و بخصوص  در فصول سرد و روزهای سرد سال، در اتاق نشیمن بسیار ضروری به نظر می رسد که به کمک پرده های کرکره ای کاملاً امکانپذیر است و می توان بوسیله این پرده با ایجاد نور بیشتر، محیطی گرمتر را برای تمامی افراد خانواده فراهم آورد.

اما انتخاب انواع پرده کرکره، به همین موارد خلاصه نمی شود و می توان از آن ها در دیگر جاهای خانه هم بخوبی استفاده کرد که در پست بعدی به دلایل این انتخاب خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *