آیا پرده های کوتاه بالای رادیاتور مناسب ترین گزینه هستند؟ - رادپرده

آیا پرده های کوتاه بالای رادیاتور مناسب ترین گزینه هستند؟

مقدمه:

گاهی اوقات پرده های کوتاه بالای رادیاتور بهترین گزینه برای اینگونه فضاها محسوب می شوند، زیرا که در این صورت می توانیم انتخاب های فوق العاده زیبایی را داشته باشیم و در گزینش آن ها هم راحت تر خواهیم بود.

انواع پرده های کوتاهی که برای این مکان ها قابل استفاده هستند، باید با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان وسایل و همچنین جای قرار گیری پنجره و در نهایت سلیقه شخصی افراد انتخاب شوند.

در این پست مطالبی را در باره پرده های کوتاهی که می توانیم آن ها را برای قسمت بالای رادیاتور در نظر بگیریم، عنوان خواهیم کرد و اطلاعاتی در این زمینه به شما عزیزان خواهیم داد.

آیا پرده های کوتاه بالای رادیاتور مناسب ترین گزینه هستند؟ - رادپرده

نصب پرده های کوتاه بالای رادیاتور

در قدیم بیشترین وسایل گرمایشی در منازل را انواع بخاری های نفتی و گازی تشکیل می دادند، اما با وجود سیستم گرمایشی که امروزه در اکثر خانه ها وجود دارد و به ناچار نصب رادیاتور را در نقاط مختلف خانه می طلبد و تقریباً بیشتر آن ها هم در زیر پنجره ها قرار می گیرند، لازم است تا بهترین گزینه را در انتخاب پرده ی مناسب داشته باشیم.

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها نصب پرده های کوتاه و هم اندازه پنجره، بدون هیچ کم و زیادی است، چون این راه کم دردسرترین شیوه ممکن است و به جهت نظافت و شست و شوی پرده هم راحت تر خواهیم بود.

می دانید که خود رادیاتورها در فصول سرد سال و هنگامی که روشن و فعال هستند، عموماً سیاهی را از خود بر روی پرده ها ایجاد خواهند کرد و نیاز به شست و شوی نسبتاً بیشتری در مقابل پرده هایی که در دیگر نقاط نصب شده اند، خواهند داشت.

پس انتخاب پرده های کوتاه به این سبب هم کار ما را راحت تر خواهند کرد.

آیا پرده های کوتاه بالای رادیاتور مناسب ترین گزینه هستند؟ - رادپرده

انتخاب پرده های پارچه ای یا مدرن

پرده کوتاه یعنی کل ارتفاع پنجره را تا لبه رادیاتور اندازه گرفته و قد پرده را متناسب با آن تنظیم کنید، اندازه دقیق بنا به سلیقه شما، از سقف یا از قسمت داخلی قاب پنجره تا قسمت انتهای قاب پنجره و یا  روی رادیاتور خواهد بود.

پرده های کوتاه بالای رادیاتور می توانند از پارچه های گوناگونی، متناسب با فضا تهیه شده باشند و یا اینکه از پرده های کرکره ای، رومن، زبرا و پرده های مدرن دیگر انتخاب شوند و یا تلفیقی از هر دو پرده مدرن و پارچه ای باشند.

در اینگونه موارد برای گزینش پرده های کوتاه و رنگ آن، باید به میزان ورودی نور هم دقت داشته باشید و با توجه به بزرگی و کوچکی پنجره و یا اتاقی که می خواهید پرده را در آنجا نصب کنید، توجه کنید.

البته اگر به عنوان یک قانون کلی، بخواهیم پرده هایی را برای بالای رادیاتور در نظر بگیریم، پرده های کوتاه برای فضاهای غیر رسمی مانند اتاق های خواب و اتاق کودکان و آشپزخانه مناسب تر هستند و در خیلی موارد زیباتر و جذاب تر از پرده های بلند هم بنظر خواهند رسید.

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که دیده شدن رادیاتور و شوفاژ برایتان مهم نیست و به زیبایی فضای خانه لطمه ای وارد نخواهد کرد، بسادگی می توانید از پارچه های کوتاه و سنگین حتی در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن بر روی رادیاتور، کمک بگیرید.

گاهی اوقات پرده های کوتاه بالای رادیاتور در اتاق مطالعه قرار می گیرند، پس میزان نور ورودی در آن خیلی تعیین کننده و مؤثر است و گاهی اوقات هم می خواهید آن را در اتاق خواب نصب کنید، در اینجا شرایط با اتاق مطالعه بسیار متفاوت خواهد بود و شاید بتوان با نور کم هم کنار آمد و از پرده هایی با رنگ های تیره هم استفاده کرد.

آیا پرده های کوتاه بالای رادیاتور مناسب ترین گزینه هستند؟ - رادپرده

در بیشتر اوقات انتخاب پرده های رومن، کرکره ای و زبرا بعنوان پرده های کوتاه در بالای رادیاتور زیباترین و مناسب ترین گزینه محسوب می شوند، که البته در این صورت لزومی ندارد برای دیگر پنجره هایی که در زیر آن رادیاتور وجود ندارد هم، از همین گزینه ها استفاده کنید و می توانید انتخاب متفاوتی برای آن ها داشته باشید.

در این موارد می توانید با هماهنگی بین دو پرده، پرده های بلندی را برای دیگر پنجره های خانه که رادیاتور در زیر آن نصب نشده است انتخاب کنید و یا حتی جنس آن ها را از پرده های پارچه ای در نظر بگیرید.

یکی از زیباترین گزینه ها برای اینگونه پنجره ها، پرده های کرکره ای چوبی هستند که در انواع و اقسام رنگ ها و طرح ها و در سبک های مختلف ارائه شده اند.

پرده های رومن هم با توجه به شکل و فرمی که دارند، بخصوص برای فضای اتاق خواب و یا آشپزخانه می تواند یکی از زیباترین گزینش ها در بین پرده های کوتاه بالای رادیاتور باشد، که البته اگر پنجره کوچک باشد، بهتر است از رنگ های روشن و حتی سفید پرده های رومن انتخاب کنید، تا تابش نور کافی، محیط را دلپذیرتر کند و بتواند حریم شخصی شما را هم کاملاً حفظ نماید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *