انتخاب پرده های سفید و توجه به نکاتی که ضروری هستند - پرده راد

انتخاب پرده های سفید و توجه به نکاتی که ضروری هستند

مقدمه:

انتخاب پرده های سفید می تواند تأثیر بسیار شگرفی در زیبایی منزل و دکوراسیون محیط داشته باشد، علاوه بر اینکه انتخاب این رنگ به سبب روانشناختی موجب آرامش و  در افراد خواهد بود.

در این مطلب می خواهیم در مورد نصب پرده های سفید و نکاتی که در این زمینه باید به آن توجه بیشتری داشته باشید صحبت کنیم و با دادن اطلاعات مفید، شما را در این گزینش که در ظاهر و نمای محیط تأثیر بسیار چشمگیری خواهد داشت، یاری کنیم.

نکاتی برای انتخاب پرده های سفید

معمولاً افرادی که به دنبال زیبایی و شیک بودن و همچنین سادگی دکوراسیون منزل خود هستند، از پرده هایی به رنگ سفید استفاده می کنند، تا بتوانند جذابیت و شکوه محیط را بیشتر نمایان کرده و فضایی دلبازتر و بزرگ تر را به نمایش بگذارند، زیرا که پرده هایی با رنگ های روشن و بخصوص سفید، سبب می شوند تا فضا بزرگ تر و وسیع تر از حد معمول به چشم آید.

انتخاب پرده های سفید و توجه به نکاتی که ضروری هستند - پرده راد

برخی از نکاتی که می بایست در زمینه گزینش پرده های  سفید مورد توجه قرار گیرند و به آن ها توجه ویژه داشته باشید عبارتند از:

هماهنگ با تمامی رنگ ها و مناسب با هر نوع دکوراسیون

انتخاب رنگ سفید بیشتر از هر رنگ دیگری در هنگام خرید تمامی وسایل و ابزار مورد نیاز و بویژه در دکوراسیون منزل شکل می گیرد و این مسئله ابتدا به دلیل ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر این رنگ و همچنین راحت ست شدن رنگ سفید با تمامی رنگ های دیگر است.

شما به سادگی قادر خواهید بود تا پرده های سفید خود را با هر سبک دکوراسیون و با هر نوع رنگی که در آن ها وجود دارد، هماهنگ کرده و بدون دغدغه و نگرانی از همخوانی رنگ ها، پرده ها را به رنگ سفید در نظر بگیرید تا بسادگی هارمونی و تناسب را با دیگر رنگ ها ایجاد کرده باشید.

پیشنهاد می کنیم که هر جایی که انتخاب رنگ برایتان دشوار بود، با کمک گرفتن از رنگ سفید به زیبایی دکوراسیون خود بیفزایید، بخصوص اگر این گزینش انتخاب پرده های سفید باشد که می تواند اثربخشی بسیار زیادی در دکوراسیون و نمایش کلی محیط داشته باشد.

انتخاب پرده های سفید و توجه به نکاتی که ضروری هستند - پرده راد

توجه و دقت در کاربرد پرده

شاید مهمترین دلیل انتخاب پرده ها و در حقیقت نقش آن ها، زیبایی بخشیدن به محیط و تکمیل کردن دکوراسیون باشد، اما نباید فراموش کرد که یکی از اصلی ترین علت استفاده از پرده ها و کاربرد آن ها، کنترل میزان نور ورودی به محیط است.

پس اگر بخواهید برای قسمتی از منزل که در تمام طول روز در معرض نور خورشید قرار دارد، پرده هایی با رنگ سفید را انتخاب کنید، بهتر است تا از جنس ضخیم تر پرده برای این کار کمک بگیرید، تا بتواند نور را بخوبی کنترل کرده و از تابش مستقیم نور تا حدود زیادی جلوگیری کند.

این مسئله وقتی بیشتر اهمیت می یابد که در ماه های گرم سال و در فصل تابستان باشید و بخواهید با گرمای بیش از حد آفتاب هم دست و پنجه نرم کنید، در این شرایط ضخامت پرده ها به شما کمک خواهند کرد تا از دمای هوا هم تا حدی کاسته و بدین طریق با کم کردن گرمای هوا در مصرف انرژی هم صرفه جویی کرده باشید.

در این صورت می توانید با توجه به مکانی که قصد خرید پرده برای آن را دارید، جنس پارچه و مدل پرده را انتخاب کرده و در نتیجه انتخاب پرده های سفید با جنس ضخیم تر برای پنجره های آفتاب رو که گرما و نور ورودی بیشتری دارند و پرده های نازک حریر و توری برای پنجره هایی که تابش نور کمی دارند، مناسب تر خواهند بود.

انتخاب پرده های سفید و توجه به نکاتی که ضروری هستند - پرده راد

دقت در ابعاد پرده

وقتی که قرار است تا پرده های سفید را برای زیبایی اتاق و پوشش پنجره ها در نظر بگیرید، دقت و توجه به ابعاد پرده و طرح دوختی که برای آن در نظر می گیرید، مهم خواهد بود، چرا که برخی افراد دوست دارند که حتی بدون در نظر گرفتن ابعاد و اندازه ی درب ها و پنجره ها، از پرده هایی با طول بسیار بلند استفاده کنند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که آویختن پرده های بلند سفید برای مکان هایی که مدام در معرض رفت و آمد و عبور افراد است، موجب کثیفی زود به زود پرده ها و در نتیجه نیاز به شستن بیشتر آن ها خواهد بود و انتخاب پرده های بیش از حد بلند، ضمن اینکه به این مسئله، یعنی کثیفی و آلودگی بیشتر آن ها کمک خواهد کرد، از عمر مفید پرده ها به دلیل شستشوی زیاد خواهد کاست.

بدین سبب نیاز است تا هنگام انتخاب رنگ پرده و بویژه انتخاب پرده های سفید به ابعاد و سایزی که برای دوخت پرده ها در نظر گرفته اید، توجه بیشتری داشته باشید.

موارد دیگری هم هستند که در هنگام انتخاب، خرید و دوخت پرده های سفید باید آن ها را لحاظ کنید که در مطالب بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *