انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟

مقدمه:

برخلاف پرده های ساده انتخاب پرده های گلدار و یا طرح دار باید با دقت بیشتری انجام گیرد و در این مورد بهتر است با در نظر گرفتن فاکتورهای لازم و با توجه به فضای پیرامون به خرید آن ها اقدام کنید.

از این رو در این مطلب تعدادی از نکاتی را که هنگام خرید پرده های گلدار باید به آن توجه ویژه داشته باشید، بر خواهیم شمرد، که بهتر است این موارد را بخصوص در انتخاب پرده های اتاق و سالن پذیرایی، برای داشتن یک فضای مطلوب و ایده آل رعایت کنید.

نکاتی برای انتخاب پرده های گلدار

بکار بردن پرده های گلدار در دکوراسیون و دیزاین خانه می تواند زیبایی بصری فوق العاده ای را ایجاد کرده و فضا را بسیار لذتبخش کند، اما اگر این پرده ها بجا و درست انتخاب نشوند، برعکس می توانند بشدت از جذابیت فضا کاسته و محیطی کسالت بار و خسته کننده را بوجود آورند.

بخصوص پرده هایی که بر روی آن ها از گل ها و طرح های شلوغ و ریز بیشتری استفاده شده است، در عین اینکه قادرند زیبایی دیداری زیادی را در محیط ایجاد کنند، اگر دقیق انتخاب نشوند، موجب آشفتگی ها و بی نظمی های بصری خواهند شد.

لذا باید در هنگام انتخاب آن ها، نکات بسیار مهم و کلیدی را رعایت کرده و پرده ها را با در نظر گرفتن نوع و سبک دکوراسیونی که برای خانه مهیا کرده اید، برگزینید.

که برخی از موارد بدین شرح خواهند بود:

طرح و رنگ دیوارها و کاغذ دیواری ها

آویختن یک پرده ی گلدار و نقش دار در کنار کاغذ دیواری های پُر گُل و بوته و کلاً کاغذ دیواری هایی که به اصطلاح پُرکار هستند، نمای نازیبا و نامتعارفی را بوجود خواهد آورد و فضا را بیش از حد شلوغ نشان خواهد داد.

حتی دیوارهایی که بر روی آن ها نقاشی شده و از رنگ آمیزی رنگارنگ با اشکال هندسی گوناگون استفاده شده است، کاربرد و انتخاب پرده های گلدار در کنار آن ها کار بسیار خطا و اشتباهی است و فضای ناموزونی را ایجاد خواهد کرد.

انواع پرده - پرده راد

مبلمان گلدار و طرح دار

وقتی که مبلمان اصلی و یا مبلمانی که در کنار پرده ها قرار گرفته اند را از مدل طرح دار و گلدار انتخاب می کنید، تلاش کنید تا در مجاورت آن ها از پرده های پُر نقش و نگار استفاده نکنید، بکار بردن پرده های ساده در کنار اینگونه از مبلمان، فضای بسیار بهتر و زیباتری را خلق کرده و بکارگیری پرده های گلدار از جذابیت فضا بشدت خواهد کاست.

انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

فرش های پُر نقش و نگار

نصب پرده های گلدار در اتاق و فضایی که از فرش و یا کفپوش های شلوغ با گل های متعدد و ریز و یا طرح های هندسی استفاده شده است، بویژه اینکه این فرش ها در نزدیک و یا در کنار پرده ها پهن شده باشند، از جذابیت فضا کاسته و محیطی بسیار آشفته و نامنظم را تداعی خواهد کرد.

در اینگونه موارد هم بهتر است تا برای زیبایی بخشیدن به محیط و ایجاد آرامش ذهنی و روحی از کاربرد و انتخاب پرده های گلدار، با همه ی شیکی و زیبایی که دارند، اجتناب کرده و با نصب پرده های ساده فضای بهتر و مطلوب تری را برای خود و سایر اعضا فراهم آورید.

انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

فضایی با نور محدود

اگر اتاق پذیرایی و یا هر مکانی که می خواهید برای آن پرده انتخاب کنید، از نور کم و محدودی برخوردار است، بخصوص اگر در کنار این کمیِ نور برای سایر وسایل از رنگ های تیره استفاده کرده اید، به عنوان مثال کابینت ها و یا کمدها و یا حتی فرش ها و مبلمان را از رنگ های تیره انتخاب کرده اید، بهتر است تا برای پرده به سراغ پرده های ساده با رنگ های روشن بروید، تا بدین وسیله فضا را تلطیف کرده و با ایجاد روشنایی بیشتر، رنگ و رو و جلوه ی مناسبی به آن بدهید.

در فضای کم نور با کاربرد رنگ های تیره، استفاده از پرده های طرح دار و گلدار می تواند خطای بسیار بزرگی باشد و فضا را بیشتر به سمت بی نظمی و آشفتگی سوق دهد، بویژه اگر این نقش و نگارها ریز و کوچک باشند، این پریشانی بیشتر حس خواهد شد.

انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

انتخاب پرده با توجه به اکسسوری ها

این مسئله یعنی انتخاب مناسب و بجای پرده های گلدار با توجه به کاربرد اکسسوری ها و شال و کوسن هایی که بر روی مبل ها استفاده می کنید هم صادق است، پس اگر از تعداد زیادی کوسن و یا شال رومبلی و… با رنگ های گوناگون و طرح های گلدار برای زیبایی بیشتر محیط، استفاده می کنید، بکار بردن پرده های گلدار با طرح های شلوغ و ریز، کار اشتباهی است که از زیبایی و جذابیت فضا کم خواهد کرد.

انتخاب پرده های گلدار بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

کاربرد صحیح پرده های گلدار

بهترین و بیشترین کاربرد پرده های گلدار زمانی است که از کاغذ دیواری های روشن و ساده و یا فرش های خلوت در فضا استفاده می کنید و در کنار آن از مبل هایی با روکش ها و پارچه های ساده و کم نقش و نگار کمک می گیرید.

بطور کلی در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن، می توانید از پرده های طرح دار با نقش های شلوغ استفاده کنید، ولی به نظر می رسد که انتخاب پرده های گلدار برای طراحی اتاق ها و فضاهایی با سبک و چیدمان کلاسیک بهتر و مناسب تر باشند.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *