انتخاب پرده ی اتاق خواب بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

انتخاب پرده ی اتاق خواب بر چه اساسی باید صورت گیرد؟

یکی از موارد مهم برای خوابی راحت و توام با آرامش، انتخاب درست پرده ی اتاق خواب است که اگر به درستی و با علم روز صورت گیرد، در آرامش و خوابی لذت بخش، برای شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

آنچه که در هنگام این گزینش باید به یاد داشته باشید، حفظ حریم شخصی و خصوصی، ایجاد حس آرامش و امنیت در هنگام خواب، میزان تابش نور خورشید در طول روز و … موارد دیگری است که در هنگام انتخاب جنس، نوع، طرح و رنگ پرده باید لحاظ شود.

در این مطلب نکاتی را در رابطه با این انتخاب برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد، اگر تمایل به دانستن این مطالب دارید، با ما همراه باشید.

معرفی مواردی برای انتخاب پرده ی اتاق خواب

برای اینکه پرده اتاق خواب شما ایده آل و مورد پسند باشد، باید مواردی را مد نظر داشته باشید از جمله:

انتخاب پرده ی اتاق خواب بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

استفاده از جنس مناسب

برای یک خواب خوب و آرام، بسته به جایی که اتاق خواب شما در آن قرار گرفته است و تعداد پنجره ها و میزان نوری که وارد اتاق می شود و همچنین تمایلی که شما به نور و تاریکی موجود در اتاق دارید، جنس و نوع پرده را، تعیین خواهد کرد.

استفاده از پرده های سبک، مانند انواع پارچه های توری، حریر و… فضایی دلنشین و زیبایی را در اتاق خواب بوجود خواهد آورد، اما همان طور که می دانید، نور از اینگونه پرده ها به راحتی عبور کرده و با طلوع خورشید، روشنایی را به همراه خود خواهد آورد، پس برای کسانی که تمایل دارند در اتاق تاریک بخوابند و وجود نور باعث اختلال در خواب آن ها خواهد شد، بهتر است تا از پرده های سنگینی از جنس کتان و یا مخمل و یا… استفاده شود.

اما به نظر می رسد که استفاده از پارچه هایی با بافت های ضخیم تر و یا کمک گرفتن از دو نوع پرده با هم یا در اصطلاح استفاده از پرده های چند لایه، این مشکل را حل کرده و باعث ایجاد تعادل در اتاق به لحاظ نور و روشنایی خواهد شد و فضایی لوکس و شیک را هم بوجود خواهد آورد.

انتخاب پرده ی اتاق خواب بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

استفاده از پرده های ساده و یا طرح دار  

استفاده از پارچه های ساده و یا طرح دار، برای پرده ی اتاق خواب بیشتر به سلیقه و خواست شما بستگی دارد، آویختن پرده های ساده با رنگ های مناسب و ست کردن آن با دیگر اجزاء دکوراسیون اتاق به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک خواهد کرد.

لکن اگر در طراحی دیزاین اتاق خواب از رنگ های خنثی استفاده کرده اید، برای جلوگیری از یکنواخت شدن و بی روح بنظر آمدن اتاق خواب، می توانید از پرده های طرح دار با نقوش زیبا استفاده کنید تا جذابیت اتاق شما را چندین برابر کند.

گاهی اوقات این نقوش می توانند شامل طرح ها و نقش و نگارهای قدیمی باشند که با کمک آن، طراحی خاصی در اتاق خواب شکل گرفته و بعضاً خاطرات خوب کودکی و نوجوانی و آرامش و بیخیالی آن دوران را در ذهن ما تداعی خواهند کرد و شاید با زنده شدن این خاطرات خوش، خوابی آرام و راحت هم در انتظار ما باشد.

انتخاب پرده ی اتاق خواب بر چه اساسی باید صورت گیرد؟ - پرده راد

استفاده از پرده های بلند

انتخاب طول و درازای پرده، متناسب با عرض پنجره هم نکته ی دیگری است که باید به آن دقت شود، معمولاً استفاده از پرده های بلند، نمای زیبایی را در پرده ی اتاق خواب بوجود آورده و فضا را دلپذیرتر خواهد کرد.

اما لزوماً نباید پنجره ها بلند باشند تا شما برای پوشش آن از پرده های بلند استفاده کنید، بلکه با وجود پنجره های کوتاه هم می توانید برای زیبایی و نمای بیشتر و بهتر اتاق، از پرده های بلند کمک بگیرید، پرده هایی که از سقف تا کف را پوشش داده و اتاق را زیباتر نشان خواهند داد.

استفاده از رنگ های مناسب پرده با توجه به دکوراسیون اتاق

آنچه که در اتاق خواب به عنوان پرده از آن استفاده می کنید، باید با سایر لوازم و دکوراسیون اتاق هماهنگی و هارمونی داشته باشد، حتی این انتخاب، بستگی زیادی به رنگ دیوارهای اتاق خواهد داشت و دراین مورد می توان از پرده ای که ترکیبی از رنگ های دیوار در ان بکار رفته است استفاده کرد، چون این کار می تواند به ایجاد تعادل در رنگ ها و فضای دلپذیر اتاق خواب، کمک کند.

همچنین استفاده از رنگ های خنثی مانند سفید، صورتی پاستیلی، خاکستری و… باعث ایجاد فضایی دراماتیک و رویایی در اتاق خواب خواهد شد و محیطی آرام بخش را برای ما ایجاد خواهد کرد.

در این رابطه اگر از طراحی کلاسیک برای دیزاین و پرده ی اتاق خواب استفاده کرده اید، می توانید با تلفیق طرح ها، از پارچه هایی با طرح های مدرن کمک بگیرید و یا اگر پرده ها را از طرحی با الگوهای سنتی انتخاب کرده اید، می توانید برای اتاق از دکوراسیونی به سبک مدرن استفاده کنید.

در صورت تمایل میتونید پست “پرده های رولی گزینه ی ساده و کاربردی برای استفاده در ادارات و منازل” را مطالعه نمایید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *