انواع پرده ی مینی شیدرول و خصوصیات مربوط به این پرده ها - پرده راد

انواع پرده ی مینی شیدرول و خصوصیات مربوط به این پرده ها

مقدمه:

پرده ی مینی شیدرول می تواند یکی از بهترین و مناسب ترین انواع پرده برای پنجره هایی با ابعاد کوچک باشد، که در کنار کارایی خوبی که دارد می تواند جلوه ی زیبایی را بر روی پنجره و در فضا ایجاد کند.

اینگونه پرده ها را نه تنها در منازل بلکه در ادارات، شرکت ها، باشگاه های ورزشی، رستوران ها و… می توان بخوبی استفاده کرده و از  مزایای آن بهره مند شد.

در این مطلب علاوه بر شناخت انواع پرده های مینی شید، با مزایا و ویژگی های این پرده هم بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع پرده ی مینی شیدرول و خصوصیات مربوط به این پرده ها - پرده راد

معرفی انواع پرده ی مینی شیدرول

پرده های مینی شید جزو معدود پرده هایی است که برای فضاهای کوچک و محدود و یا پنجره هایی با شکل غیرمتعارف در نظر گرفته شده است.

در مکان هایی که تمی توانند بطور معمولی پرده ها را به سقف و یا دیوار نصب کنند و یا بر روی پنجره های UPVC نصب اینگونه پرده ها می تواند بهترین ایده باشد.

رنگ و طرح این پرده ها بسیار ساده بوده و بیشتر از رنگ های کرم، سفید، طوسی، بژ، قهوه ای و طرح هایی با رنگ چوب، در آن استفاده شده است که به شرط انتخاب درست، می تواند جذابیت و زیبایی خاصی را در فضا ایجاد کند.

مدل هایی هم از پرده های طرح دار با رنگ های متنوع در این نوع پرده وجود دارد، که در اغلب آن ها از اشکال هندسی متفاوت و یا از تصاویر چاپی استفاده شده است.

البته بهتر است این نوع از پرده های مینی شید با طرح های شلوغ و یا چاپی را در دکوراسیون هایی با چیدمان ساده و با رنگ های ساده استفاده کرد، تا بتوانیم فضا را به کمک آن متعادل کنیم.

پرده ی مینی شیدرول کلاً در دو مدل تولید شده و به بازار عرضه می شوند، که یکی از آن ها به مدل یا طرح ساده شهرت داشته و از استقبال بالایی هم برخوردار بوده است.

انواع پرده ی مینی شیدرول و خصوصیات مربوط به این پرده ها - پرده راد

در مدل ساده ی پرده ی مینی شید در واقع مکانیزم حرکتی و پایه های آن است که به شکلی ساده و مشابه پرده شید در نظر گرفته شده است با یک تفاوت و آن این است که برای نصب، دیگر از قاب و پایه های معمولی استفاده نمی شود.

تفاوت دیگر این است که پارچه پرده شید، مستقیماً به پایه های مخصوص این پرده متصل می گردد و برای جابجایی پرده و بالا و پایین بردن آن از یک گیربکس و زنجیر استفاده می شود.

دومین نمونه از پرده های شید به سیستم ساید گاید مجهز شده است و بیشتر برای پنجره هایی که به شکل عمودی باز و بسته می شوند، مناسب خواهد بود.

امروزه در ادارات و خانه های کوچک با فضایی محدود، عموماً از پنجره هایی استفاده می شود که بطور عمودی باز و بسته می شوند، تا بدین صورت بتوان از فضای محدود محیط، حداکثر استفاده را برد.

از این رو انتخاب ونصب پرده ای مناسب برای آن ها کار دشواری خواهد بود، که پرده ی مینی شیدرول تقریباً این مشکل را حل کرده است.

در نوع دوم از پرده های مینی شید، از یک نوع پایه مخصوص و همین طور مکانیزمی ویژه برای بالا و پایین بردن و جا به جایی پرده استفاده می شود که در پست قبلی در مورد آن صحبت کردیم.

انواع پرده ی مینی شیدرول و خصوصیات مربوط به این پرده ها - پرده راد

مزایا و خصوصیات پرده های مینی شید

مهمترین ویژگی این پرده های ساده اما کاربردی و زیبا عبارتند از:

  • قابلیت نصب بر روی درب و  پنجره های کوچک و غیر معمول
  • طراحی ساده اما زیبا و کاربردی برای پنجره های کوچک
  • قابلیت ثابت کردن پرده با کمک سیستم ساید گاید
  • اشغال نکردن فضا و جاگیری بسیار کم ومحدود
  • تنظیم نور مناسب با بالا و پایین بردن پرده به اندازه دلخواه
  •  کاربرد انواع مکانیزم حرکتی زنجیری، ساید گاید و برقی
  • ماندگاری و طول عمر بالا
  • عملکردی راحت و ساده

به هر حال امیدواریم با شناخت درستی از پرده ی مینی شیدرول بتوانید یکی از بهترین پرده ها را برای پنجره های کوچک خانه خود انتخاب کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *