با مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر آشنا شویم - پرده راد

با مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر آشنا شویم

مقدمه:

در گذشته کلیه پرده های بیمارستانی از پارچه های معمولی دوخته می شد، که به راحتی می توانستند عفونت ها و آلودگی ها را انتقال داده و بدین طریق عوامل بیماری زا هم قادر بودند برای مدتی طولانی بر روی سطح پرده باقی بمانند.

اما با ساخت پرده های آنتی باکتریال برای نصب در مراکز درمانی، مطب ها و بیمارستان ها، این مسئله تا حدود بسیار زیادی مرتفع شده و محیط بیمارستان ها را به فضایی بهداشتی تر و امن تری تبدیل کرده است.

در این مطلب قرار است تا در باره دیگر ویژگی های پرده بیمارستانی و خصوصیاتی که این پرده ها باید داشته باشند، صحبت کنیم، تا بدین طریق اطلاعات مان را در این زمینه تکمیل کنیم.

با مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر آشنا شویم - پرده راد

دیگر مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال

برای اینکه بتوان مراقبت های بهداشتی را به حداکثر رسانده و عوامل بیماری زا را به حداقل کاهش داد، لازم است تا از وسایل مدرن و راهکارهای جدید برای استفاده در مراکز درمانی استفاده شود.

در رابطه با پرده ها، یکی از راهکارهای قابل قبول استفاده از پرده های یکبار مصرف بیمارستانی است که از ابتدا با چالش های زیادی از جمله در بر گرفتن هزینه زیاد و همین طور درگیر کردن افراد و استخدام نیروی انسانی بیشتر رو به رو بوده، که این افراد می بایست مرتباً پرده ها را به سبب آلوده بدن چک کرده و در صدد تعویض آن برمی آمدند.

اما راهکار عملی تر و عاقلانه تر استفاده از پرده های آنتی باکتریال بود، که می توانست علاوه بر محافظت بیشتر از افراد با قدرت ضد باکتریایی بودن خود، از هزینه های بوجود آمده برای خرید پرده های یکبار مصرف هم بکاهند.

البته انتخاب و خرید اینگونه پرده ها هم نیاز به در نظر گرفتن مواردی دارد که با توجه به جنس و بافت پرده و محیطی که این پرده ها برای آن قرار است استفاده شوند و دیگر خصوصیاتی که اینگونه پرده ها باید داشته باشند، می بایست نکاتی را لحاظ کنید.

با مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر آشنا شویم - پرده راد

رنگ پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال

می دانید که به لحاظ روانشناختی رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر روحیه، شادابی، اخلاق و حتی عملکرد افراد داشته باشند، بخصوص اگر این اشخاص شامل کسانی شود که در بیمارستان ها به عنوان بیمار بستری هستند و یا به عنوان کارکنان بیمارستان دائماً با این افراد سر و کار دارند.

از این جهت باید در استفاده مناسب رنگ ها در محیط های بیمارستانی و درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و پزشکی دقت ویژه ای داشته باشید.

اگر در انتخاب این پرده ها از رنگ هایی استفاده شود که موجب احساس امنیت، آرامش و شادابی بیمار شود، در وضعیت روحی بیمار و بهبود زودتر او، اثرگذارتر بوده و همچنین در روحیه و کارکرد کارکنان این مراکز هم تأثیر بسزایی خواهد داشت، پس این رنگ ها هر چه شادتر و ملایم تر باشند، در روند بهبودی بیمار بهتر خواهد بود.

همچنین انتخاب طرح و رنگ مناسب برای طراحی دیوارها و پرده ها، در بخش هایی از بیمارستان ها که به کودکان اختصاص داده شده است، از اهمیت فوق العاده تری برخوردار است و بهتر است که برای پرده ها از رنگ های گرم و شاد با طرح های کودکانه استفاده شود، تا احساس شادی، نشاط و سرزندگی را در آنان افزایش داده و موجب بهبودی سریعتر این بیماران گردد.

با مشخصات پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال بیشتر آشنا شویم - پرده راد

قابلیت شستشو و دوام زیاد

یکی از ویژگی های خاصی که باید برای پرده های بیمارستانی به صورت اختصاصی لحاظ شود، قابلیت بالای شستشو، ماندگاری، طول عمر بالا و کیفیت بالای جنس پرده است.

چرا که شست و شوی پرده های آنتی باکتریال بیمارستانی بیش از هر چیزی در این پارچه ها اهمیت دارد و باید علاوه بر مواقع ضروری و فوق العاده، این پرده ها بصورت دوره ای و منظم و زود به زود شسته و پاکیزه شوند.

همانطور که قبلاً هم گفتیم این نوع پرده ها دارای پوشش نانو و ضد باکتریال هستند، اما درصد مقاومت هر کدام از انواع این پرده ها، نسبت به دفعات شستشو و جنس پرده متفاوت است.

برخی از شرکت های تهیه پرده های بیمارستانی تعداد دفعات قابل شستشو در این پرده ها را تا 50 بار ذکر کرده و برخی هم حتی تا 300 بار شستشو، خاصیت و ماندگاری پارچه پرده ای را تضمین کرده اند.

برخی از پرده ها هم که عنوان یکبار مصرف به آن ها اختصاص داده شده است، با یکبار شستشو خواص آنتی باکتریال و نانو در آن ها از بین رفته و دیگر نمی توان از آن ها در محیط های بیمارستانی استفاده کرد که این پرده ها، پرده هایی با روکش یون نقره هستند.

پرده هایی که در محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی استفاده می شوند به علت قرار گرفتن در فضاهای آلوده و مجاورت با انواع میکروب ها، نیاز به پوششی بسیار مقاوم دارند که این پوشش از مواد نانو تشکیل می شود و پرده ها را در مقابل عوامل میکروبی مقاوم می کند.

به هر حال پرده های بیمارستانی آنتی باکتریال کاملاً ضد لک و ضد خون هستند، بدین معنا که در برابر خون و مایعات از خود مقاومت نشان داده و آن ها را به خود جذب نمی کنند و یکی از ویژگی های مهم این پرده ها، آبگریز بودن و عدم جذب مایعات و ترشحات است، که برای محیط های بیمارستانی که پتانسیل این نوع آلودگی ها را دارند، این پرده ها بسیار مناسب خواهند بود.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *