برای انتخاب بهتر با انواع پرده های پانچ آشنا شویم - پرده راد

برای انتخاب بهتر با انواع پرده های پانچ آشنا شویم

مقدمه:

انواع پرده های پانچ با طراحی های متنوعی که بخصوص در پرده های چاپی آن وجود دارد و سهولتی که در نصب دارند، بسیار مورد توجه و اقبال مردم قرار گرفته اند.

اما همین پرده ها هم دارای طرح های زیادی هستند که باید متناسب با دکوراسیون آن ها را برگزید و با توجه به نوع طراحی داخلی پرده ها را ست کرده و به زیبایی و جذابیت فضا افزود.

در این مطلب به توضیح مختصری از انواع مختلف پرده های پانچ پرداخته و شما را با آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

شناخت انواع پرده های پانچ

تنوع طراحی و رنگ آمیزی در این پرده ها بخصوص پردهای چاپی پانچ، دست افراد را در انتخاب نوع مناسب پرده با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان باز گذاشته است.

شناخت بیشتر این پرده ها سبب خواهد شد تا نوع مناسبی از آن را گزینش کنید.

برای انتخاب بهتر با انواع پرده های پانچ آشنا شویم - پرده راد

پرده پانچ ساده

انواع ساده و رنگ های یکدست و بدون طرح و نقش پرده های پانچ، می توانند برای یک دکوراسیون ساده و مینیمال مناسب و جذاب باشند.

به عنوان مثال می توانید با نصب پرده های پانچی که یکدست سفید و یا شیری رنگ هستند، در خانه های ویلایی و بزرگ با دیوارهای سفید، اثر بسیار مطلوب و آرامش بخشی را در فضا ایجاد کنید.

انتخاب انواع ساده و تک رنگ پرده پانچ می تواند انرژی و شادی شما را مضاعف کرده و حس تازگی و سرزندگی را با توجه به رنگ انتخاب شده، در شما و فضای خانه دو چندان و مضاعف کند.

به شرطی که در انتخاب رنگ دقت و توجه کافی داشته باشید و کمی هم در این رابطه از روانشناسی رنگ ها مطلع باشید، که شما را به آنچه که از فضا انتظار دارید، رهنمون خواهد کرد.

طرح های سنتی و قدیمی

طرح های سنتی قدیمی از انواع پرده های پانچ یادآور خاطرات خوب و خوش گذشته است و برای برخی افراد دوران شیرین بچگی و نوجوانی آنان را یادآوری می کند و نگاه به آن، افراد را در خاطرات گذشته غرق خواهد کرد.

اما این طرح ها که اغلب با شکل های قدیمی مانند گل های بته جغه ای یا گلابتون با رنگ های آبی و فیروزه ای همراه هستند، بهترین گزینه برای فضاهای ایرانی، سنتی بوده و حال و هوای قدیم را در ذهن افراد تداعی کرده و زنده خواهند کرد.

برای انتخاب بهتر با انواع پرده های پانچ آشنا شویم - پرده راد

پرده های گل دار

اگر شما هم جزو دوستداران طبیعت هستید و یا اینکه با دیدن گل، حتی بر روی پرده و در غالب تصویر، احساس نشاط و سرزندگی می کنید، طرح های گل دار پرده های پانچ که آن ها هم تقریباً جزو طرح های قدیمی محسوب می شوند، برایتان انتخاب مناسبی خواهد بود.

پرده های پانچ گل دار با وجود گل های ریز و درشتی که در طراحی آن لحاظ شده و در نظر گرفته می شود، از تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی برخوردار هستند و مناظر گوناگونی از طبیعت را بوجود می آورند.

انواع پرده های پانچ با طرح زیبای طبیعت و گل و سبزه می تواند حس نشاط و شادمانی را در افراد بیشتر کرده و نگاه به چنین پرده هایی و قرار گرفتن در چنین فضایی، روحیه افراد را شاد و به شدت تقویت خواهد کرد.

اگر طرح این گل ها از طرح های گل دار شلوغ در نظر گرفته شود، اغلب برای مکان هایی با طرح های فانتزی مناسب است و اگر طرح گلِ روی پرده ها از مدل های ساده انتخاب شده باشد، برای مکان ها و دکوراسیون هایی به سبک مدرن و مینیمال مناسب خواهند بود.

پرده های پانچ راه راه

این نوع از پرده ها که دارای طرح  و یا همان راه های عمودی و یا افقی می باشند، برای دکوراسیون هایی به سبک مینیمال و یا مدرن مناسب هستند، بخصوص که از رنگ هایی کم رنگ و مات در رنگ آمیزی راه های پرده استفاده شده باشد.

راه های اینگونه پرده ها لزوماً نباید در بافت آن ها لحاظ شده باشد، بلکه با دوخت طرح های موازی از پارچه های مختلف، می تواند شکل گیرد.

استفاده از انواع پرده های پانچ راه راه بخصوص پرده هایی با طرح های عمودی، می تواند فضاها و مکان های کوچک را بزرگ تر نشان داده و یا سقف های کوتاه خانه ها را بلندتر از آنچه که هست، نمایش دهد.

طرح نستعلیق

طرح خط نستعلیق در پرده های پانچ بسیار پرطرفدار است و همانند تابلوها و کاغذ دیواری های این طرح، برای فضاهای هنری، سنتی و حتی مدرن قابل استفاده است.

بله مدرن، این پرده ها با داشتن زمینه ای ساده و تک رنگ و یک نوشته با خط خوش نستعلیق، زیبا و جذاب، می تواند نصب اینگونه پرده ها را در فضاهای مدرن امکانپذیر سازد.

برای انتخاب بهتر با انواع پرده های پانچ آشنا شویم - پرده راد

طرح داماسک

طرح داماسک طرح خاصی است که ترکیبی از گل و برگ های فانتزی است و برای فضاهای لوکس و کلاسیک، هر دو مناسب است.

اگر پرده پانچ با طرح داماسک را با طراحی از مبلمان های سلطنتی هماهنگ کنید، چهره ای از یک دکوراسیون به سبک کلاسیک را به شما ارائه خواهد کرد.

با نصب این طرح از پرده های پانچ، لوکس و لاکچری بودن فضا توأم با کلاسیک بودن آن، به نمایش گذاشته خواهد شد.

پرده های پانچ چاپی

اما این نوع از انواع پرده های پانچ قابلیت این را دارند، که هر طرح و نقشی را که بخواهید و حتی تصاویری از عکس های خود را بر روی پرده ها چاپ کرده و از تماشای طرح های چاپ شده بر روی پرده، لذت ببرید.

چاپ طرح های دلخواه شما بر روی این پرده ها بسیار لذتبخش و جالب توجه است، بخصوص اگر این تصاویر عکس هایی از کودکان دلبندتان باشد.

برخی اوقات هم چاپ مناظری از طبیعت زیبا در فصل های گوناگون، می تواند روح تازه و آرامش خاصی را به زندگی ما بدهد و زیبایی فضای خانه را چندین برابر نماید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *