برای نصب پرده به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟ - پرده راد

برای نصب پرده به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟

مقدمه:

قبل از اینکه به چگونگی نصب پرده بپردازیم، می خواهیم شما را در این مطلب و در ابتدا با ابزاری که برای نصب چوب پرده به آن نیاز داریم آشنا کنیم و سپس به نصب اصولی و درست پرده خواهیم پرداخت، تا با آموزش صحیح آن، بتوانید نصب پرده های منزل را به شکلی ساده تر و راحت تر، خودتان انجام دهید.

برای نصب پرده به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟ - پرده راد

آشنایی با روش نصب پرده

پرده های خانه جزوی از دکوراسیون آن محسوب می شوند و اگر نامرتب باشند و بدرستی نصب نشده باشند، از جلوه و زیبایی آن خواهند کاست و بر دیگر اجزاء دکوراسیون خانه، هر چند که مناسب انتخاب شده و در جای درستی هم قرار گرفته باشند، اثر منفی خواهند داشت.

در مطالب قبلی هم متذکر شدیم، برای اینکه به این هدف دست یابیم، باید اصول درستِ اندازه گیری پنجره ها و یا جایی که می خواهیم در آن پرده را نصب کنیم بلد باشیم و سپس با انتخاب درست متراژ پرده و دوخت صحیح آن، البته اگر پرده ها از نوع پارچه ای هستند، اقدام به نصب صحیح پرده، نماییم.

برای نصب درست پرده ها، ابتدا باید نصب درست میل پرده، یا همان چوب پرده را به خوبی یاد داشته باشیم و برای این کار باید ابزارهایی را در اختیار داشته باشیم، که این ابزارها شامل متر فلزی، پیچ گوشتی، چکش، پیچ و رولپلاک، دریل، مته های کاربردی، مداد یا خودکار و یک چهارپایه و یا نردبان خواهد بود.

برای اینکه بتوانیم هر دیواری را با هر مصالحی که در ساخت آن بکار برده شده است، به راحتی برای نصبِ پرده و میل پرده سوراخ کنیم، نیاز به چند نوع مته داریم که کاربردی ترین آن ها مته الماسه است که برای سوراخ کردن انواع مصالح مانند سرامیک، سنگ، بتن، کاشی و… استفاده می شود.

مته کبالت یکی دیگر از انواع مته هایی است که به آن نیاز خواهیم داشت که برای سوراخ کردن اجسام آهنی و فلزی آن ها را لازم خواهیم داشت.

برای نصب پرده به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟ - پرده راد

به انواع مختلفی از پیچ و رولپلاک هم برای نصبِ چوب پرده نیاز خواهیم داشت، از جمله پیچ و رولپلاک معمولی با شماره 4 یا 5 که برای نصب چوب پرده در دیوارهای معمولی کاربرد دارد.

برای اتصال چوب پرده به سقف های کناف و یا گچی هم نیاز به پیچ و رولپلاک پروانه ای پلاستیکی و یا آهنی خواهیم داشت که بتوانند، چوب پرده و پرده ها را به راحتی بر روی سقف نگه دارند.

به هر حال بهتر است تا رولپلاک در مدل های ساده و پروانه ای و لبه دار و شاخک دار هم در دسترس باشند، تا در صورت نیاز، از آن ها کمک بگیریم.

برای درب و پنجره های آهنی نیاز به پیچ سرمته خواهیم داشت و برای در و پنجره های پی وی سی هم باید از پیچ های معمولی استفاده کنیم و بهتر است تا پیچ در مدل های چوبی ، فلزی و شش گوش را هم در دسترس قرار دهیم.

حالا که تمامی لوازم و ابزار مورد نیاز را برای نصبِ پرده تهیه کرده ایم، باید دست بکار شویم و بهتر است تا محل نصب را با کمک یک مداد یا خودکار علامت بزنیم.

برای این منظور می توانیم به تناسب از چوب پرده های سقفی و یا دیواری استفاده کنیم، البته تفاوتی ندارد که محل نصب را بر روی سقف و یا دیوار در نظر بگیریم و این مسئله به ارتفاع پارچه ی پرده ای، نوع دکوراسیون، جنس سقف و… حتی سلیقه ما بستگی دارد.

برای نصب پرده به چه ابزار و وسایلی نیاز داریم؟ - پرده راد

اگر لازم است که از دو عدد چوب پرده کمک بگیرید بهتر است تا فاصله هر چوب پرده با دیگری، 5 سانتی متر و یا حداقل به فاصله سه بند انگشت باشد و بهتر است بدانید بر روی ریل های پلاستیکی PVC پایه های دوبل وجود دارد که امکان نصب دو عدد چوب پرده، بصورت همزمان بر روی آن، وجود دارد.

اگر از چوب پرده های پلاستیکی PVC برای نصبِ پرده های خود استفاده می کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این چوب پرده ها، به دلیل انعطاف بالایی که دارند، نسبت به چوب پرده های فلزی، ، در هنگام نصبِ پرده و برای محکم شدن، به پایه های بیشتری نیازمندند.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *