تعریف مختصری از پرده های مدرن و شباهت های آنان

تعریف مختصری از پرده های مدرن و شباهت های آنان(بخش دوم)

مقدمه:

پرده های شید، زبرا و دبل شید، جزو پرده های مدرن و امروزی هستند که در شیک ترین و متنوع ترین طرح ها به بازار عرضه می شوند و از استقبال بسیار خوبی هم برخوردار هستند.

اما برخی افراد در انتخاب هر کدام از آن ها دچار تردید می شوند، چرا که اطلاعات درست و جامعی در باره این نوع پرده ها ندارند و از شباهت ها و تفاوت های آن ها نیز آگاه نیستند.

در این پست و در ادامه پست قبلی  قرار است مطالبی را در باره این پرده ها و ویژگی های آنان عنوان کنیم تا با توجه به تفاوت ها و مزیت های هر یک، مناسب ترین و بهترین گزینش را برای فضای مورد نظر خود، داشته باشیم.

تعریف مختصری از پرده های مدرن و شباهت های آنان

شناخت بیشتر پرده های مدرن و مزایای آن ها

پرده های دبل شید، زبرا و شیدرول پرده های کاربردی و زیبایی هستند که با توجه به مزایا و خصوصیات ویژه ای که هر یک دارند، انتخاب را برای افراد سخت و دشوار می کنند.

اما با بدست آوردن اطلاعات درست و شناخت بیشتر از تفاوت های هر یک، به راحتی خواهید توانست متناسب با فضای مورد نظر و آنچه که دلخواه شماست، پرده مناسب را انتخاب کرده و زیبایی و جذابیت را به فضای پیرامون خود هدیه کنید.

پرده های زبرا

پرده های زبرا، امروزه یکی از پر کاربردترین و محبوب ترین انواع پرده محسوب شده و با مزایایی که دارند و زیبایی که در محیط بوجود می آورند، دارای طرفداران زیادی هستند.

می دانید که پرده زبرا از دو لایه پارچه که بطور افقی بر روی یکدیگر قرار می گیرند تهیه می شود، یک لایه آن از پارچه تور و لایه دیگر آن از پارچه های رنگی و طرح دار است، با طرح های بسیار زیبا و چشم نواز که با هر دکوراسیونی ست و هماهنگ خواهند شد.

پرده زبرا مانند پرده های شید رول و دبل، حول یک محور چرخیده و بر روی قاب بالای پرده بصورت رول جمع می شود، که در صورت جمع شدن کامل پرده، شما می توانید از نور خورشید و روشنایی روز استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

وقتی که قسمت های پارچه ای و توری کاملاً بر روی هم قرار گرفته باشند، نور طبیعی با ایجاد سایه روشن هایی، فضا را پر خواهد کرد، اما هنگامی که بخواهید محیطی تاریک را با پرده های مدرن زبرا تجربه کنید، کافیست تا با کشیدن ریسه و طناب کنار پرده، قسمت پارچه ای را کاملاً بر روی قسمت توری قرار دهید و مانع ورود نور شوید.

یکی از قابلیت هایی که در این پرده وجود دارد و بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفته، کنترل مقدار نور وارد شده به محیط است و در حدی است که می توانید به کمک یک دسته کنترل کننده، نور را بطور نیمه بین 10 تا 50 درصد تنظیم کرده و به محیط وارد کنید.

تعریف مختصری از پرده های مدرن و شباهت های آنان

روش کنترل نور در پرده شید، زبرا و دبل

کلاً کنترل اینگونه پرده ها به دو شکل قابل انجام است:

الف: بصورت دستی

که در این روش شما می توانید با استفاده از زنجیر و یا ریسه ای که در کنار پرده وجود دارد، نور را به میزان دلخواه تنظیم کرده و یا اینکه پرده را با کمک همان زنجیر به سمت بالا و یا پایین هدایت کنید.

ب: بصورت اتوماتیک با ریموت کنترل

در این سیستم اتوماتیک، ریموت کنترل مجهز به یک موتور الکتریکی بسیار کوچک و ظریف است که با کمک ریموتی که در اختیار دارید خواهید توانست، حتی از راه دور نیز نور را به هر اندازه که بخواهید کنترل کرده و نور محیط را به حالت سایه روشن در آورید.

حتی برای بالا و پایین کردن این پرده های مدرن هم با استفاده از همان ریموت کنترلی که در اختیار دارید، می توانید از راه دور پرده را در یکی از دو حالت جمع و یا باز قرار دهید و بیشترین و بهترین حالت نور را در فضا ایجاد کنید.

به منظور استفاده بهتر و راحت تر می توان از موتورهای کنترلی ساده و یا هوشمند بر روی این پرده ها کمک گرفت و موتورهای هوشمند را با استفاده از گوشی های اندروید کنترل کرد.

تعریف مختصری از پرده های مدرن و شباهت های آنان

شباهت ها و ویژگی های که برای این پرده ها می توان برشمرد که در همه آن ها مشترک است، عبارتند از:

  • تنوع بالای طرح و رنگ
  • نصب سریع و آسان
  • دوام و طول عمر بالا
  • کارایی فوق العاده بالا
  • قابلیت تنظیم نور به شکل دلخواه
  • قابلیت رول شدن و جمع شدن کامل پرده
  • قابلیت شست و شوی سریع و آسان
  • ایجاد نمای زیبا و جذاب
  • امکان نصب دستی و برقی با استفاده از ریموت کنترل

انواع این پرده ها را می توان در مکان های مسکونی و اتاق های مختلف منازل، رستوران ها، هتل ها، شرکت ها، ادارات، سالن های پذیرایی و… استفاده کرد و از زیبایی و جذابیت هر یک از ان ها لذت برد.

انواع پرده های مدرن شید، زبرا و دبل را باید با توجه به آنچه که از پرده در آن محل خاص انتظار داریم و ویژگی هایی که هر یک دارند، بدرستی انتخاب کنیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *