داشتن زیباترین پرده ها با رعایت یکسری نکات کلیدی - پرده راد

داشتن زیباترین پرده ها با رعایت یکسری نکات کلیدی

مقدمه:

برای داشتن زیباترین پرده ها در خانه و ایجاد فضایی مورد پسند و ایده آل، قاعدتاً نباید از پرده های گران قیمت و پُرزرق و برق استفاده کنید، بلکه در بیشتر مواقع انتخاب درست پرده از هر جنس و مدلی و نصب صحیح آن، می تواند در این موضوع تأثیر بسزایی داشته باشد.

در این مطلب قرار است تا نکاتی ساده، اما کلیدی را عنوان کنیم که با بکار بردن آن ها بتوانید فضایی متفاوت، شیک و زیبا را در خانه خود ایجاد کنید.

داشتن زیباترین پرده ها

پنجره ها علاوه بر تأمین میزان روشنایی و نور خانه می توانند قسمتی از زیبایی هر خانه را نیز تأمین کنند و زمانی این زیبایی دو چندان شده و بر جذابیت خانه افزوده خواهد شد، که پرده هایی شیک و جذاب  بر روی آن ها قرار گرفته باشد.

پرده ها می توانند جلوه های متفاوتی از طرح، نقش، رنگ و زیبایی را به نمایش گذاشته و فضای خانه را تحت تأثیر خود قرار دهند، اما برای بدست آورن این جلوه و شکوه باید بطور درستی انتخاب شوند و برای گزینش صحیح آن ها بهتر است این موارد را بخاطر داشته باشید.

هماهنگی پرده با محیط

لزوماً هر پرده ای را که در محیطی زیبا می بینید، ممکن است برای فضای خانه شما آن جذابیت و جلوه را نداشته باشد و اگر همان پرده را در محیط دیگر استفاده کنید، دیگر آن زیبایی را شاهد نباشید.

انتخاب پرده ها باید متناسب با سبک دکوراسیون و وسایل و لوازمی که دارید صورت گیرد، تا چشم نواز و شیک به نظر برسد، پس باید سبک و شکل پرده را متناسب با دیگر وسایل خانه و سبک دکوراسیون در نظر گرفته و با آن ها هماهنگ کنید.

پرده خاص و شیک - پرده راد

متراژ پرده

یکی از مهمترین نکاتی که در داشتن زیباترین پرده ها و با شکوه نشان دادن آن ها تأثیر بسزایی دارد، که شاید تا به حال به آن دقت کافی نداشته اید، متراژ و مقدار مناسب پارچه پرده ایست.

گاهی اوقات برای اینکه هزینه پرده پایین تر باشد و خرج زیادی را روی دستمان نگذارد از متراژ آن کم کرده و پارچه را به میزان کمتر تهیه می کنیم،! غافل از اینکه همین موضوع سبب می شود که پرده ها آنطور که ما می خواهیم از آب در نیایند.

در نظر داشته باشید که بخصوص برای پرده های تور، حریر و گیپور و یا پرده های سَبُک و ساده و ایجاد چین های یکسان و منظم در پرده، باید پارچه را دونیم تا سه برابر عرض پنجره در نظر بگیرید تا زیبایی پرده چشمگیر باشد، پس هرگز در این مورد صرفه جویی نکنید!

پرده خاص و شیک - پرده راد

طول پرده ها

بلندی و طول پرده ها امری کاملاً سلیقه ایست، اما در این مورد هم باید به سبک و نوع دکوراسیون و فضای خود توجه کنید، در این مورد می توانید پرده ها را مماس با زمین و یا کوتاه تر از آن و یا حتی کشیده بر روی زمین در نظر بگیرید.

به عنوان مثال برای سبک های کلاسیک و پرده های سلطنتی و برای فضاهای بسیار بزرگ و وسیع و داشتن زیباترین پرده ها برای چنین فضاهایی، لازم است تا آن ها را بلند انتخاب کنید و یا حتی بلندی آن ها را طوری در نظر بگیرید که مقداری از آن بر روی زمین قرار گیرد.

در صورتی که ممکن است انتخاب این سبک پرده و بلندی بی اندازه آن، برای خانه هایی با وسعت کم و محدود با دکوراسیون های مدرن زیاد سازگاری نداشته باشد و فضا را دلگیر و خفه نشان دهد.

پرده خاص و شیک - پرده راد

میزان نور

میزان تابش نور مسئله بسیار مهمی است که شاید بتوان گفت یکی از مهمترین دلایل آویختن پرده بر روی پنجره ها، کنترل و هدایت همین میزان نور در محیط است.

انتخاب نوع و مدل پرده، بستگی زیادی به میزان تابش و شدت نور دارد، پس اگر می خواهید فضای روشن و دلباز داشته باشید و یا نوع جا و مکان ایجاب می کند که فضای روشن تری را در اختیار داشته باشید، حتماً از پرده های تور، گیپور، حریر و… برای پوشش پنجره های آن استفاده کنید.

اما اگر برای محیطی مانند اتاق خواب می خواهید پرده انتخاب کنید و یا برای مکانی که پنجره های بزرگ در آن قرار گرفته اند، که تابش زیاد نور باعث آزار شماست، باید از پرده هایی با ضخامت بیشتر و یا با رنگ های تیره تر استفاده کنید.

پرده خاص و شیک - پرده راد

نصب پرده نزدیک به سقف

یکی از نکاتی که باعث می شود پرده ها جلوه و نمای ظاهری بهتری داشته باشند این است که نصب آن ها را نزدیک به سقف انجام دهید، با نصب پرده در ارتفاع بالا، دیوار کشیده تر به نظر رسیده و اُبهت و زیبایی پرده را دو چندان خواهد کرد.

همچنین در نظر گرفتن دو نیم تا سه سانت عرض برای حاشیه پرده و یا چوب پرده ها کافیست، تا پنجره و پرده ها شیک و باشکوه به نظر آیند و زیباترین پرده ها را در اختیار داشته باشید.

موارد دیگری هم در زیبایی پرده ها مؤثر هستند که در پست بعدی به آن ها خواهیم پرداخت، پس عزیزان همراه در سایت پرده راد همچنان با ما باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *