شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها - پرده راد

شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها

مقدمه:

برای اینکه پرده ها را راحت تر و سریع تر نصب کنید، باید انواع مدل های گیره پرده را بشناسید و راه استفاده از آن را هم یاد داشته باشید، چون بدون استفاده از آن ها نصب پرده و آویختن آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

گیره و هوکس انواع متفاوتی دارند که از جنس های مختلفی هم تهیه می شوند، اما هر کدام از آن ها کاربردهای خاصی دارند که با معرفی هر یک، شما را در شناخت بیشتر آن ها یاری خواهیم داد.

معرفی انواع مدل های گیره پرده

وظیفه تمامی گیره های پرده در انواع مختلف آن، یکسان است و آن هم اتصال پرده به چوب پرده است، پس از این بابت تفاوتی نمی کند که شما از کدامیک از گیره های پرده برای وصل کردن پرده استفاده کنید و آنچه که متفاوت است نوع جنس و دوام آن و مسائلی از این دست است.

انواع گیره ها شامل: گیره سوراخ دار چرخ دار، گیره سوراخ دار پلاستیکی، گیره قلابدار فلزی، گیره قلاب دار پلاستیکی، هوکس پلاستیکی و هوکس فلزی می باشند، که به کارایی و توضیح مختصری در باره هر کدام خواهیم پرداخت.

شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها - پرده راد

گیره سوراخ دار چرخ دار:

این گیره ها در ریل ها و یا چوب پرده های فلزی قرار می گیرند و برای نصب پرده به هوکس فلزی و یا پلاستیکی احتیاج دارند.

برای نصب پرده با این گیره ها، ابتدا باید هوکس های پلاستیکی و یا فلزی را به نواری که در بالای پرده دوخته اید، وصل کنید و سپس هوکس ها را یکی یکی به گیره های چرخ داری که در درون ریل چوب پرده قرار داده اید، متصل نمایید.

گیره بدون چرخ سوراخ دار:

این مدل گیره که از انواع مدل های گیره پرده است، سوراخ دار اما بدون چرخ است، برای استفاده در چوب پرده ها و ریل های پلاستیکی که از جنس UPVC است، استفاده می شود، که با انتخاب این جنس چوب پرده، باید از گیره بدون چرخ در داخل آن ها استفاده شود.

برای این نوع گیره هم باید ابتدا هوکس های فلزی و یا پلاستیکی را به پرده با فاصله های منظم متصل کنید و سپس آن ها را یک به یک در درون گیره بیندازید.

این گیره ها می توانند در درون ریل خود به راحتی و به سرعت جا به جا شوند و پرده را هم به سادگی حرکت دهند.

شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها - پرده راد

گیره قلاب دار فلزی:

این نوع قلاب ها از دو بخش فلزی و پلاستیکی ساخته شده اند، که قسمت قلاب آن از فلز است و بطور تکی تکی در درون ریل پرده بکار برده می شوند.

برای استفاده از این نوع قلاب ها که تقریباً قدیمی تر هستند، در ابتدا باید قلاب فلزی گیره را به نوار پرده متصل کنید و سپس قسمت پایین گیره را که معمولاً پلاستیکی می باشد را از داخل ریل و یا همان چوب پرده عبور دهید.

این مدل هم از انواع مدل های گیره پرده و جزو بی کیفیت ترین و ضعیف ترین نوع گیره محسوب می شود و به علت اینکه فاصله بین قسمت چرخ گیره تا قلاب کم است، پرده در هنگام جابه جایی به چوب پرده گیر کرده و اغلب حرکت پرده را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مشکل دیگر در این نوع گیره ها این است که بعد از چند بار باز و بسته شدن گیره ها بر روی پرده و استفاده چند باره از آن ها، در بیشتر مواقع قسمت فلزی آن شکسته و غیر قابل استفاده می شوند.

شاید بتوان این مدل از گیره ها را بیشتر برای پرده هایی که قرار است ثابت و بدون هیچ حرکتی باشند، استفاده کرد.

شناخت انواع مدل های گیره پرده و نصب آسان تر پرده ها - پرده راد

گیره قلاب دار پلاستیکی:

این نمونه از گیره ها هم  با متصل شدن به نوار پرده سبب نگهداری بهتر پرده ها خواهند شد، پس با وصل کردن چنگک پلاستیکی گیره به نوار پرده، یکی یکی گیره ها را از داخل ریل پرده عبور دهید.

گیره های قلاب دار پلاستیکی، که در واقع به قلاب یا همان چنگک پلاستیکی مجهز هستند، بطور تکی در داخل چوب پرده قابل استفاده اند و نیاز به وسیله دیگری برای اتصال به چوب پرده ندارند.

در مطلب بعدی در باره انواع هوکس و چگونگی استفاده از آن و. همچنین نصب پرده های ساده با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد و امیدواریم که با شناخت انواع مدل های گیره پرده بتوانیم شما را در خرید مناسب تر و بهتر ملزومات پرده کمک کنیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *