معرفی انواع پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن (قسمت دوم) - پرده راد

معرفی انواع پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن (قسمت دوم)

مقدمه:

برای انتخاب پرده جهت پوشش درب تراس و یا درب های ورودی، لازم است تا انواع آن را شناسایی کرده و نکاتی را در این زمینه بدانیم و همچنین با ویژگی و مزایای این پرده ها هم آشنا شویم.

در این پست و در ادامه ی پست قبلی به معرفی پرده های مناسب دیگری برای این درب ها خواهیم پرداخت و امیدواریم که این مطالب برای شما عزیزان کاربر در سایت پرده راد مفید باشد و بتواند در انتخاب این پرده ها شما را یاری دهد.

معرفی پرده جهت پوشش درب تراس:

پرده های بسیاری وجود دارند که می توانید آن ها را به جهت زیبایی و برای پوشش شیشه های درب ورودی و یا درب تراس ها استفاده کنید، که باید آن ها را با توجه به شرایط خود برگزینید.

شاید لازم باشد که در این رابطه شدت تابش نور و یا مقدار دیدی که این درب ها به داخل فضا ایجاد می کنند و حتی میزان بودجه ای که می خواهید به این کار اختصاص دهید را محاسبه کنید و سپس اقدام به خرید پرده ی مورد نظر خود بنمایید.

معرفی انواع پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن (قسمت دوم) - پرده راد

برخی از این پرده ها عبارتند از:

  • پرده های زبرا

انواع پرده های زبرا با وجود یک لایه تور و یک لایه پارچه ی ساده در ساختار خود و نصب راحت آن بر روی درب های ورودی، می توانند یکی از ایده آل ترین و زیباترین پرده ها برای این منظور باشند.

از ویژگی های برجسته این پرده ها این است که در انواع رنگ ها و طرح ها در بازار یافت می شوند و از این جهت دست شما در انتخاب باز است و می توانید براحتی با هر نوع دکوراسیونی که دارید، پرده های مناسبی را برای پشت درب ها و پنجره های تراس برگزینید.

معرفی انواع پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن (قسمت دوم) - پرده راد

  • پرده های پلیسه

پرده های زیبای پلیسه جهت پوشش درب تراس و بالکن بخاطر ظرافت و سَبُکی وزنشان، یکی از بهترین نمونه ها برای نصب بر روی اینگونه درب ها هستند، زیرا بسادگی می توان آن ها را داخل قاب و چهارچوب درب ها نصب کرد و بخصوص این مدل پرده می تواند بهترین مورد برای درب های تراس، با شیشه های دو جداره UPVC باشد.

این پرده ها که دارای تنوع رنگی بالایی نیز هستند و طرح های متفاوتی را هم شامل می شوند، پرده های بسیار مناسبی برای نصب بر روی درب های ورودی ادارات و مراکز تجاری خواهند بود، زیرا که اغلب این درب ها دارای رفت و آمد زیادی هستند و بهتر است که پرده های سَبُک و ظریفی را برای نصب بر روی آن ها انتخاب کنید.

نکته ی بسیار اساسی و مهمی که باید در مورد انتخاب و خرید اینگونه درب ها بخاطر داشته باشید، گرفتن اندازه دقیق این پنجره ها و یا درب هاست که سبب نصب راحت و زیبایی بیشتر پرده ها خواهد شد.

معرفی انواع پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن (قسمت دوم) - پرده راد

  • پرده های شب و روز

می دانید که پرده های شب و روز یا همان دبل شیدها که یکی از دیگر انواع پرده جهت پوشش درب تراس و یا بالکن هستند، از دو نوع پرده شید مجزا اما در یک قاب تشکیل شده اند، یکی از این پرده ها که در قسمت جلو قرار گرفته و حالت توری و یا شفاف تری دارد، سبب ورود نور به داخل محیط می شوید و با استفاده از این لایه پرده براحتی می توانید از نور طبیعی خورشید استفاده کنید.

لایه دوم پرده که در قسمت پشت آن قرار دارد از پارچه هایی تهیه می شود که هنگامی که آن را به سمت پایین هدایت می کنید، عبور نور را کاملاً متوقف کرده و از دیده شدن جلوگیری می کند و هنگام شب از حریم شخصی و خصوصی شما هم محافظت خواهد کرد.

از این پرده هم می توانید بر روی درب تراس و درب های ورودی استفاده کنید، با ذکر این مسئله که در هنگام رفت و آمد باید دو لایه پرده را به سمت بالا برده و سپس از درب عبور کنید و یا اینکه اگر امکان نصب این پرده بر روی درب وجود داشته باشد، آن را بر روی چارچوب درب نصب کنید تا هنگام تردد، پرده با درب همراه شده و باز و بسته شود.

چه نوع پرده هایی برای درب تراس و بالکن مناسب است؟ - پرده راد

  • پرده های ورتیکال

پرده های ورتیکال یا ورتیلاین یکی از مناسب ترین گزینه های پرده جهت پوشش درب تراس و بالکن است که با توجه به شکل و فُرمی که دارند، کارایی بالایی داشته و می توانید به راحت ترین صورتی از آن استفاده کنید.

این پرده ها مانند پرده های لوردراپه دارای تیغه ها و پنل های عمودی هستند، با این تفاوت که برای عبور لازم نیست تمامی پرده را به سمت راست و یا چپ جمع کنید و به راحتی می توانید پس از نصب پرده ها بر روی درب، از بین پنل های این پرده که سوا و جدا از یکدیگرند عبور کنید و نیازی هم به جمع کردن پرده نخواهید داشت.

خُب دوستان در این چند مطلب سعی کردیم تا نمونه های مناسب پرده برای پوشش درب و یا پنجره های نصب شده بر روی تراس را به شما معرفی کنیم، تا با مطالعه آن ها انتخاب بهتر و مناسب تری برای زیبایی و جذابیت بیشتر این درب ها و دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *