ویژگی چوب پرده ها و ریل پرده های بیمارستانی را هم بدانیم - پرده راد

ویژگی چوب پرده ها و ریل پرده های بیمارستانی را هم بدانیم

مقدمه:

ریل پرده های بیمارستانی هم دارای خصوصیات و ویژگی ها و استاندارد خاصی است که باید هنگام انتخاب و خرید به آن ها توجه داشته باشید و بدانید که با توجه به شرایطی که این پرده ها می بایست داشته باشند، چوب پرده ها هم باید دارای مشخصات ویژه ای باشند و کارایی مناسبی را در این فضاها، ارائه دهند.

در این مطلب به چگونگی و استاندارد این ریل های پرده و معرفی برخی از انواع آن خواهیم پرداخت و مزایا و معایب انواع ریل های پرده هتلی و یا بیمارستانی را برایتان توضیح خواهیم داد تا آگاهی بیشتری در این رابطه کسب کنید، پس همچنان همراه ما بمانید.

ریل پرده چیست

ویژگی ریل پرده های بیمارستانی

ریل و یا میل پرده برای نصب پرده های بیمارستانی و هتلی  هم باید شرایط ویژه ای داشته باشند تا بتوان آن را متناسب با انواع محیط ها (به لحاظ شکل) به حالت های مختلفی در آورد، این حالت ها ممکن است به شکل L و یا U و یا دایره باشند، تا بتوان با کمک آن دور تخت بیمار و یا تجهیزات را بخوبی پوشش داد و از پرده ها در ایده آل ترین شکل آن استفاده کرد.

این ریل ها از جنس آلومینیوم و با روکش استاتیک ساخته می شوند که در دو رنگ استیل و یا سفید به بازار عرضه می شوند، ولی از مزایا و ویژگی های ریل پرده های بیمارستانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت حرکت راحت پرده بر روی ریل
  • قابلیت حالت دادن ریل به صورت های مختلف U  و  L
  • قابلیت نصب به دو صورت سقفی و دیواری
  • آنتی استاتیک بودن روکش ریل، برای جذب نکردن گرد و غبار و آلودگی
  • به همراه داشتن پایه های آلومینیومی و یا پی وی سی
  • طول عمر و دوام بالا
  • ضد زنگ زدگی و ضد پوسیدگی
  • نصب راحت و آسان و سازگار با بخش های مختلف بیمارستان ها و مراکز درمانی و…

ویژگی چوب پرده ها و ریل پرده های بیمارستانی را هم بدانیم - پرده راد

انواع ریلِ پرده بیمارستانی و هتلی

برای استفاده از ریل های مخصوص پرده های بیمارستانی تفاوتی ندارد که فضای شما چه اندازه و یا به چه شکلی باشد، زیرا این چوب پرده ها با اشکال خاصی که می توان در آن ها بوجود آورد، قابل استفاده در هر جایی هستند و به راحتی می توانید از آن ها برای آویختن پرده در هتل ها و یا بیمارستان ها و جاهای خاص کمک بگیرید.

اما این ریل های پرده دارای مدل های متفاوتی هستند که هر کدام مزایا و معایب را به همراه دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ریل های  ساده و خم مدل UPVC

ریل های UPVC که به اصطلاح در دسته چوب پرده های ریلی قرار می گیرند، با دستگاه تزریق پلاستیک ساخته شده و از جنس UPVC هستند، که به لحاظ کیفیت و قیمت، از کیفیت و همچنین قیمت نسبتاً متوسطی نسبت به چوب پرده های دیگر برخوردار هستند و با توجه به هزینه ای که برای آن می پردازید، کارایی قابل قبول و مناسبی خواهند داشت.

این مدل از ریل پرده های بیمارستانی قابل استفاده برای دوخت انواع مدل پرده هستند و در دو نوع ساده و اتومات بکار گرفته می شوند، که هر دو نوع آن را می توانید بر روی پنجره های منحنی نصب کرده و از آن استفاده کنید.

اما این ریل ها بیشتر برای آویختن پرده در مدل های ساده مناسبند  که باید برای قرار دادن پرده بر روی ریل، از قلاب و گیره مناسب آن استفاده کنید.

از مزایایی که می توان برای اینگونه چوب پرده ها ذکر کرد:

قابلیت نصب بطور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سقف و دیوار را دارند.

قابلیت استفاده برای فضاهایی صاف یا با انحنای کم را دارا می باشند.

مناسب برای فضاهایی با اندازه های استاندارد هستند.

بدون زنگ زدگی و خوردگی و دارای طول عمر بالایی هستند.

اما از مواردی که می توان به عنوان معایب این ریل ها متذکر شد این است که به دلیل نوع جنس و شکل بدنه، در متراژهای کم و محدود، قابلیت انحنای زیاد را ندارند و نمی توانید از این ریل ها در اینگونه محیط ها به شکلی مناسب استفاده کنید.

ویژگی چوب پرده ها و ریل پرده های بیمارستانی را هم بدانیم - پرده راد

به هر حال استفاده از پرده های آنتی باکتریال ما را در رساندن به فضایی دور از باکتری و میکروب و عاری از تمام آلودگی ها یاری خواهند کرد و می توانیم با کمک آن ها بیماری ها و انتقال آن را کاهش داده و به حداقل ممکن برسانیم و با استفاده از ریل پرده های بیمارستانی و نصب ساده و راحت پرده ها، می توانیم آسایش بیشتری را برای بیماران و کارکنان این محیط ها فراهم آوریم.

در پست بعدی به معرفی برخی دیگر از ریل های مناسب برای محیط های بیمارستانی و مراکز درمانی و همچنین هتل ها خواهیم پرداخت.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *