پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ

مقدمه:

هر گاه که بخواهیم پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون یا دیوارهایی به این رنگ را انتخاب کرده و خریداری کنیم، ابتدا باید در باره ی این رنگ و رنگ هایی که می توانیم با آن ست کنیم، آگاهی و اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

همانطور که شاید خودِ شما هم به این مطلب پی برده باشید، کاربرد رنگ بژ بویژه در دکوراسیون به سبک کلاسیک بسیار رواج داشته و در باشکوه، شیک و مجلل نشان دادن آن تأثیر بسیار زیادی دارد، اما چه رنگ پرده ای را می توان با آن ست کرده و همراه این رنگ در دکوراسیون بکار برد؟

در این مطلب در باره ی هماهنگی رنگ های مختلف با رنگ زیبای بژ صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که اگر دیوار اتاق های منزل را با این رنگ، رنگ کرده اید و یا کاغذ دیواری هایی به این رنگ برای پوشش دیوارها انتخاب کرده اید، بهتر است برای هماهنگی و زیبایی بیشتر فضا از چه رنگ پرده هایی کمک بگیرید.

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

معرفی پرده متناسب با رنگ بژ

شاید تصور کنید که رنگ بژ به دلیل خنثی بودن، رنگی کسل کننده و خسته کننده ایست و ممکن است کاربرد آن سبب بوجود آمدن یکنواختی و کسالت در محیط شود، در صورتی که اصلاً اینطور نیست و اتفاقاً رنگ های خنثی و بخصوص رنگ بژ، گزینه های بسیار خوبی برای بکار بردن در دکوراسیون و ترکیب با رنگ های دیگر خواهد بود و می تواند بسادگی با هر سبک دکوراسیونی، چه مدرن و چه کلاسیک هماهنگی ایجاد کند.

مزیت فوق العاده ی این رنگ باعث شده است که بتوان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب کرد و آن را در هر اتاقی از جمله اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و حتی آشپزخانه بکار برد و با ترکیب درست رنگ ها، از آن فضای ایده آلی  بوجود آورد.

حتی گاهی اوقات دیوارهای خانه را با رنگ زیبای بژ رنگ آمیزی می کنند، که در این صورت باید سایر اجزاء دکوراسیون و همچنین پرده هایی متناسب با آن را انتخاب کرده و بر روی پنجره ها بیاویزید تا به جذابیت بیشتر فضا بیفزاید.

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

برای اینکه بتوانید از این رنگ در کنار رنگ های دیگر به نحو صحیحی استفاده کنید، باید آن را به همراه رنگ های مکمل و متناسب بکار گیرید، که از انواع آن می توان به رنگ سفید و یا طیف رنگ های قهوه ای اشاره کرد و پرده متناسب با رنگ بژ می تواند بدرستی از بین این رنگ ها انتخاب شود.

رنگ بژ در یک دکوراسیون شیک و مجلل می تواند کاربرد زیادی داشته باشد و در کنار تعداد زیادی از رنگ ها بخوبی بکار گرفته شود، تا فضایی خاص و متفاوت را ایجاد کند.

بویژه اگر در این ترکیب از رنگ هایی مانند خاکستری، مشکی، صورتی، سبز، آبی و طلایی در جای خود و درست استفاده شود، نتایج بسیار خوب و چشمگیری حاصل خواهد شد.

دقت داشته باشید که هر چه درصد رنگ قهوه ای در رنگ بژ بیشتر باشد، ترکیب آن با رنگ های تیره تری از رنگ قهوه ای و همچنین صورتی ، نارنجی و قرمز، جلوه ی زیباتری خواهد داشت و هر چه درصد رنگ زرد در این رنگ بیشتر شود، ترکیب آن با تناژهای مختلفی از رنگ های آبی و سبز، نتیجه ی بهتری داشته و جذابیت بیشتری به محیط خواهد داد.

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

پرده ی مناسب با رنگ بژ

اگر رنگ دیوارهای اتاق خود را بژ انتخاب کرده اید، بهتر است برای از بین بردن یکنواختی آن بیش از اندازه از رنگ هایی با تناژهای مختلف استفاده نکنید و برای بوجود آوردن تعادل بیشتر، مناسب ترین راه این است تا از پرده های سفید حریر و تور در کنار رنگ دیوار کمک بگیرید و پرده متناسب با رنگ بژ را از بین این پرده ها برگزینید.

این پرده ها باعث خواهند شد تا نور طبیعی و یکنواختی در محیط جریان داشته باشد و فضای شفاف تر و روشن تری را بوسیله این پرده ها تجربه کنید و اگر رنگ دیوارها سبب شده تا کمی فضا تیره تر به نظر برسد، با کمک این پرده ها از تیرگی فضا کاسته خواهد شد.

این ترکیب رنگی سبب لطافت و شفافیتی خواهد شد که به ایجاد زیبایی، جذابیت و دلنشینی در فضا کمک خواهد کرد.

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

اما اگر حس می کنید که در این صورت فضایی که دوست دارید بوجود نخواهد آمد، برای ایجاد فضایی متفاوت و خاص، می توانید در کنار این دیوارهای بژی رنگ، از پرده هایی با رنگ های آبی و یا سبز استفاده کنید و یا حتی پرده های روشنی را انتخاب کنید که در آن از گل ها و یا طرح های آبی تیره و یا سبز تیره تر بکار گرفته شده باشد.

اگر هم تمایل ندارید که از انواع پرده های پارچه ای برای پوشش پنجره ها استفاده کنید و دکوراسیون اتاق خود را به سبک مدرن طراحی کرده اید و در نظر دارید که در آن از پرده های زبرا و یا کرکره ای به جهت زیباتر شدن و هماهنگی بیشتر دکوراسیون استفاده کنید، بهتر است تا از پرده های کرکره ای چوبی به رنگ قهوه ای تیره و یا شکلاتی کمک گرفته و یا از پرده های زبرا به همین رنگ برای پرده متناسب با رنگ بژ استفاده کنید.

این رنگ پرده ها در کنار رنگ بژ دیوارها و یا انواع رنگ های بژی که در دکوراسیون بکار برده اید، می تواند فضایی شاد، گرم و دلپذیر را ایجاد کرده، ضمن اینکه از شیکی، زیبایی و جلوه ی کار هم نخواهد کاست.

پرده متناسب با رنگ بژ و دکوراسیون و یا دیوارهایی با این رنگ - پرده راد

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *