پرده های مینی شیدرول و ویژگی های مربوط به آن - پرده راد

پرده های مینی شیدرول و ویژگی های مربوط به آن

مقدمه:

پرده های مینی شیدرول هم از انواع پرده های مدرن هستند که با توجه به فضای کوچک خانه های امروزی، بسیار کاربردی و قابل استفاده می باشند.

استفاده از درب و پنحره های UPVC و پنجره هایی با ابعاد غیر معمول و با اشکال هندسی متفاوت، نیاز به پرده های مختلف و متناسب با اینگونه پنجره ها را، آن هم از نوع مدرن افزایش داده است.

در این مطلب قرار است تا در مورد این پرده ها و کارایی آن بر روی اینگونه پنجره ها صحبت کنیم، که امیدواریم با توجه به انتخابی که در این زمینه قرار است انجام دهید، خواندن مطلب فوق برایتان سودمند باشد.

پرده های مینی شیدرول و ویژگی های مربوط به آن - پرده راد

انتخاب پرده های مینی شیدرول

گاهی اوقات نحوه ی غیر معمول باز شدن پنجره ها و یا کاربرد پنجره هایی با اشکال غیر متعارف و بعضاً عجیب و غریب،! سبب می شود که برای انتخاب پوششی مناسب برای اینگونه پنجره های خانه، مدت ها مشغول و درگیر باشیم.

چون انتخاب پرده مخصوصاً پرده های مدرن برای این پنجره ها کاری بس دشوار و در برخی موارد غیر ممکن خواهد بود.

اما خبر خوب اینکه به غیر از پرده های پلیسه و پرده های هانی کامب که تا حدودی این نیاز را مرتفع کرده اند، پرده های مینی شید هم توانسته اند با طراحی و نصب منحصر به فرد خود، این نیاز مشتریان را برطرف سازند.

پرده ی مینی شید رول برای پنجره هایی با ابعاد کوچک و یا پنجره هایی که در اطراف آن فضای کافی و مناسب برای نصب پرده وجود نداشته باشد و کلاً برای پنجره های کوچک و با ابعاد غیر معمول طراحی شده است.

این پرده مانند پرده های شید از یک پارچه و گیربکس حرکتی تشکیل شده است که به کمک یک زنجیر، قابلیت جابجایی و بالا و پایین شدن را داراست و یا برای انجام این کار ممکن است از سیستم ساید گاید در آن استفاده شده باشد.

پرده های مینی شیدرول می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای پنجره هایی باشند که محل اضافی و یا جایی برای اجرا و نصب پرده وجود ندارد و از این رو برای پنجره های  UPVC یکی از گزینه های بسیار مناسب می باشند.

طراحی خاص این پرده و شکل و فرم قرار گیری پایه ها سبب می شود تا پرده بر روی پنجره ثابت و مستقیم و صاف قرار گیرد و سیستم ساید متحرک آن هم موجب می شود تا پرده در هنگام باز و بسته شدن پنجره همراه با آن باز یا بسته شود.

بهتر است تا قبل از هر نکته ای ابتدا در مورد سیتم ساید گاید توضیح مختصری داده شود تا هنگام صحبت در مورد آن، بخوبی از عملکرد این سیستم یر روی پرده آگاهی داشته باشید.

پرده های مینی شیدرول و ویژگی های مربوط به آن - پرده راد

تعریف مکانیزم سیستم ساید گاید در پنجره های شید

این مکانیزم در واقع نوعی مکانیزم حرکتی برای برخی از پرده های بالارونده مانند پرده های کرکره ای و مخصوصاً پرده های مینی شید رول محسوب می شود.

این سیستم با طراحی ساده به دو کابل مجزا یکی در سمت راست و یکی در سمت چپ پرده، مجهز می باشد که بخش پایینی پرده را به پنجره و یا بر قسمت پایین درب متصل و ثابت می کند، که در این صورت به راحتی می توان به کمک پرده های مینی شید، پنجره را باز و بسته کرد.

مکانیزم سیستم های ساید گاید در دو مدل کابلی با روکش پروفیل دار و کابلی ساده قابل استفاده هستند، که سیستم ساید با روکش پروفیل آن فقط مخصوص پرده های شید رول است و از مدل کابلی آن برای انواع پرده های کرکره ای و مینی شیدرول استفاه می شود که دارای قیمت مناسبی نیز هست.

این دو نوع مدل فقط به لحاظ ظاهری با یکدیگر تفاوت داشته و از نظر کارایی و عملکرد، عیناً مشابه به یکدیگر عمل خواهند کرد.

پرده های مینی شیدرول و ویژگی های مربوط به آن - پرده راد

قابلیت های سیستم ساید گاید

  • قابل اجرا برای انواع پرده های شید و کرکره ای
  • قابلیت نصب بر روی انواع درب و پنجره
  • ثابت نگه داشتن پرده
  • قابلیت جابجایی پرده همزمان با درب و یا پنجره
  • نظافت و شست و شوی راحت تر پرده با ثابت نگه داشتن آن
  • ماندگاری پرده و عمر طولانی تر آن به کمک این سیستم

خصوصیات ویژه و منحصر به فرد پرده های مینی شیدرول می تواند ما را در انتخابی درست و زیبا یاری داده و به ما کمک کند تا برای پنجره های کوچک و فضاهای محدود خانه های امروزی، پوششی مناسب را انتخاب کنیم.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *