پرده های گلدار و یا پرده های ساده کدامیک را انتخاب کنیم؟! - پرده راد

پرده های گلدار و یا پرده های ساده کدامیک را انتخاب کنیم؟!

مقدمه:

گاهی اوقات انتخاب و گزینش پرده های گلدار و یا ساده برای پوشش پنجره ها و یا درب ها کار بسیار دشواری است و با همه زیبایی که هر کدام از این پرده ها دارند، ما را هنگام خرید مردد خواهند کرد، اما باید بدانید که برای گزینش هر کدام از این پرده ها باید شرایط خاصی را در نظر گرفته و با توجه به آن ها، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا نکات مهم و مواردی را که باید در انتخاب پرده های ساده و یا گلدار در نظر گرفته شود را به شما معرفی کنیم و با دادن اطلاعات بیشتر، شما را در این انتخاب یاری دهیم.

پرده های گلدار و یا پرده های ساده کدامیک را انتخاب کنیم؟! - پرده راد

انتخاب پرده های گلدار یا ساده

انتخاب هر یک از انواع پرده ها با توجه به مکان و شرایطی خاصی که بر فضا حاکم است، بیش از آنچه که تصور کنید بر چگونگی دکوراسیون و دیزاین خانه و بویژه جلوه و نمای اتاق و سالن پذیرایی تأثیر خواهند داشت.

برای پاسخ دادن به این سؤال، باید به عوامل متعددی از جمله سبک و نوع دکوراسیون، ست کردن مناسب رنگ ها، میزان نوردهی پنجره ها، ابعاد پنجره ها و یا درب ها و… و از همه مهمتر میزان علاقه مندی شخص شما به هر کدام از انواع پرده ها، توجه کنید، اما برخی از عوامل مهم در این رابطه عبارتند از:

پرده های گلدار و یا پرده های ساده کدامیک را انتخاب کنیم؟! - پرده راد

ابعاد و اندازه ی مکان

امروزه معمولاً بیشتر ما در خانه های آپارتمانی و کوچک زندگی می کنیم که فضای اغلب اتاق ها را انبوهی از وسایل ریز و درشت با اندازه های مختلف در بر گرفته و نمایی از رنگ های گوناگون در آن به چشم می آید، حال آنکه تمایل داشته باشید که شما هم رنگ و یا رنگ هایی را به این رنگ ها اضافه کنید،! بعید به نظر می رسد.!

در این شرایط افزودن پرده ای با گل ها و رنگ های متفاوت، آن هم در یک نمای دیوار و در یک سمت اتاق که معمولاً بزرگ ترین دیوار خانه هم خواهد بود،! می تواند نظم و زیبایی خانه را بر هم زده و آن را بکلی دگرگون کند.

بکار بردن پرده های گلدار و با طرح های هندسی شلوغ، می تواند فضای خانه را از آنچه که هست کوچکتر و شلوغ تر نمایش داده و از جذابیت و زیبایی آن، با تمام تلاش و هزینه ای که برای آن کرده اید، بکاهد.

حتی در خانه های بزرگ و وسیعی که در دکوراسیون و دیزاین آن از رنگ های تند و متعدد استفاده شده است، استفاده از پرده های شلوغ و گلدار، می تواند جلوه و نمای خانه را تحت تأثیر قرار داده و از زیبایی آن بشدت بکاهد.

پرده های گلدار و یا پرده های ساده کدامیک را انتخاب کنیم؟! - پرده راد

فضاهای کم نور

یکی از مکان هایی که در آن استفاده از پرده های طرح دار و یا گلدار با همه ی زیبایی و رنگارنگی که دارند خطاست، بکار بردن آن ها در فضاها و اتاق هایی است که از نور کم و محدودی برخوردار هستند و پنجره های کوچکی بر روی دیوار آن قرار داده شده است.

اینگونه اتاق ها نیاز به تابش نور بیشتر دارند و برای بدست آوردن نور مناسب و کافی، لازم است تا پرده هایی ساده و با رنگ های بسیار روشن را برای پنجره های آن برگزینید تا محیطی دلپسند و لذتبخشی را برای شما فراهم آورند.

پرده طرحدار سبز

نوع دکوراسیون و انتخاب پرده

پرده های گلدار و بطور کلی تطبیق دادن رنگ ها و طرح هایی که در یک دکوراسیون بکار برده شده اند، با پرده هایی که برای آن انتخاب می کنید، می توانند فضای بسیار جذاب و زیبا و یا برعکس فضایی ناهماهنگ و ناهمگون را بوجود آورند.

برای همخوان کردن و هارمونی بیشتر بین اجزاء یک دکوراسیون باید به نوع و سبک دکوراسیون و گزینش پرده ها توجه ویژه داشته باشید، چرا که پرده ها به عنوان مهمترین شاخص و برترین نقطه در دیزاین و دکوراسیون خانه مطرح بوده و در صورت انتخاب درست بخوبی خواهند درخشید و به عکس با یک انتخاب نادرست همه چیز را تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.

با توجه به رنگ ها و سبک دکوراسیونی که انتخاب کرده اید، می توانید از پرده های ساده و یا گلدار، هماهنگِ با رنگ های بکار رفته در آن سبک استفاده کنید و باید گفت که خانه هایی که از دکوراسیون به سبک مینیمال استفاده می کنند، بهتر است که پرده ها را هم از نوع ساده و مینیمال برگزینند تا هماهنگی و هارمونی بیشتری را بین اجزاء آن فراهم کرده باشند.

ولی اگر دکوراسیون منزل را با مبل های گوناگون و رنگارنگ و انواع لوازم تزئینی و میز و صندلی های مختلف ست کرده اید و بصورت کلی دیزاین اتاق ها و بخصوص اتاق پذیرایی پُر از رنگ های متفاوت و گوناگون است، استفاده از پرده ی گلدار می تواند نمایی بسیار آشفته و نامنظم به محیط داده و فضا را از حالت آرام و منظم خارج سازد.

پرده صورتی

در چنین فضاهایی بهتر است تا با پوشش دادن پنجره ها با پرده های ساده و رنگ های روشن به جای پرده های گلدار به زیبایی و جذابیت بیشتر محیط کمک کرده و از هماهنگی و هارمونی طرح های بوجود آمده با پرده های ساده و در عین حال زیبا لذت ببرید.

موارد دیگری هم هستند که در این رابطه باید آن ها را در نظر گرفته و رعایت کنیم که اگر در مطالب بعدی ما را همراهی کنید، به آن ها هم خواهیم پرداخت.

 

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *