چگونه و با چه ویژگی هایی پرده اتاق کودکان را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

چگونه و با چه ویژگی هایی پرده اتاق کودکان را انتخاب کنیم؟

مقدمه:

در هنگام خرید وانتخاب پرده اتاق کودکان و وسایلی که برای این اتاق تهیه می شود، باید نگاه ویژه ای داشته و نکات قابل توجه و مهمی را در این رابطه لحاظ کنیم.

در پست قبل هم برخی از این موارد را عنوان کردیم، اما برای تکمیل مطالب و بدست آوردن آگاهی بیشتر در این زمینه حتماً در ادامه، مطلب پیش رو را هم مطالعه نمایید.

این کار به شما کمک می کند که با اِشراف و آگاهی بیشتری به انتخاب پرداخته و در نتیجه سلامت جسمی و روانی کودک خود را مورد توجه قرار داده باشید.

چگونه و با چه ویژگی هایی پرده اتاق کودکان را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب پرده اتاق کودکان

برای اینکه بهترین و مناسب ترین پرده را برای اتاق کودک خود تهیه کرده باشید، باید به مسائل دیگری هم توجه کنید.

خرید مناسب ترین جنس پرده

اگر می خواهید از پرده های پارچه ای استفاده کنید بهتر است تا آن ها را از پارچه هایی با مواد طبیعی و با دوام تهیه کنید، چرا که پرده ی اتاق کودک به دلیل بهداشت و تمیزی، باید زود به زود شسته شده و نظافت شوند.

انتخاب جنس پرده در این مورد از اولویت خاصی برخوردار است، زیرا که دوام و ماندگاری و حتی میزان نوری که در فضا ایجاد خواهد کرد و نحوه و میزان شست و شوی آن ها در گزینش آن ها مهم خواهد بود.

از این رو پرده های نخی و پنبه ای جزو بهترین ومناسب ترین پرده ها برای نصب در اتاق کودکان خواهند بود، ان ها ضمن اینکه شست و شوی بسیار راحتی دارند، از ایجاد حساسیت و آلرژی، بخصوص در کودکان خردسال جلوگیری می کنند.

اینگونه پرده ها بافتی محکم و بادوام دارند و به خاطر تنظیم نور خوبی که دارند، جلوه زیبایی به اتاق خواهند داد و در مجموع، جزو گزینه های پرکاربرد برای اتاق کودک هستند.

حتی می توانید از پارچه هایی مانند مخمل و یا حریر برای پرده اتاق کودکان خود، البته با توجه به آب و هوایی که در آن زندگی می کنید و یا حتی متناسب با فصل، استفاده کنید.

چون پرده هایی با ضخامت پرده مخمل، ضمن زیبایی و جذابیت فوق العاده، می توانند مانع خوبی در برابر هوای سرد، سر و صداهای مزاحم بیرون و در برخی موارد، تابش مستقیم نور خورشید باشند.

اما شاید در حال حاضر یکی از مناسب ترین و بهترین انواع پرده، پرده های زبرا، شید، کرکره ای و مدل های مدرن و جدیدی باشد که به راحتی با هر نوع و هر رنگ دکوراسیونی ست شده و به لحاظ امنیت و کنترل نور هم، می توانند گزینه های بسیار مناسبی باشند.

چگونه و با چه ویژگی هایی پرده اتاق کودکان را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب رنگ و طرح پرده به سبک دخترانه

بیش از آنچه که فکر کنید، نقوش، تصاویر، طرح ها و رنگ ها، در چگونگی شکل گیری شخصیت کودکان اهمیت دارند، آن ها می توانند به لحاظ روانی در کودکان مان تأثیرات مثبت و یا منفی بر جای گذاشته که انتخاب طرح و رنگ روی پرده هم از این قاعده مستثنی نیست.

مشخصاً آنچه که سبب تمایز پرده اتاق کودکان پسر و دختر می شود، در ابتدا طرح و بعد رنگی است که از ان برای پرده ها استفاده می شود و البته شاید برخی از پرده ها را بتوان در هر دو مورد، چه کودک دختر و چه کودک پسر هم استفاده کرد.

پرده های اتاق دختران

دنیای دختران پر از رنگ های شاد و روشن و سر زنده است و استفاده از رنگ های صورتی روشن و چرک، یاسی، هلویی، مرجانی، بژ، عاجی، فیروزه ای، بنفش و… و یا ترکیبی از این رنگ هاست.

طرح های مناسب آنان چه شخصیت های کارتونی و چه مناظر طبیعت و گل و بلبل و یا تصاویر شخصی، همه از جمله مواردی هستند که معمولاً برای انتخاب پرده در اتاق کودکان دختر، در نظر گرفته می شوند.

چگونه و با چه ویژگی هایی پرده اتاق کودکان را انتخاب کنیم؟ - پرده راد

انتخاب طرح و رنگ پرده به سبک پسرانه

اما برای انتخاب رنگ و طرح در اتاق کودکان پسر، باید از رنگ های پرشور و هیجان و جذاب کمک گرفت و اغلب از رنگ های آبی روشن و تیره، زرد، خاکستری، سبز، قهوه ای، کرم و… استفاده می شود و طرح هایی مانند انواع ماشین، آلات و ادوات موسیقی، شخصیت های کارتونی مبارز و جنگجو، طرح های هندسی و مواردی از این دست برای آنان در نظر گرفته می شود.

تذکر این نکته بسیار ضروری به نظر می رسد، از نظر روانشناسان حوزه کودک، برای انتخاب پرده اتاق کودکان و خردسالان، تصویر شخصیت های خشن کارتونی و کلاً شخصیت های کارتونی، به سبب جنبه ها و آسیب های روانی آن اصلاً توصیه نشده و پیشنهاد می شود تا از تصویر مناظر و گل ها و گیاهان و یا تصویر زیبای خود کودک بر پرده استفاده شود.

استفاده از برخی از رنگ ها مانند سفید و کرم و یا شکلاتی هم در هر دو نمونه از اتاق ها انجام می گیرد، فقط بخاطر داشته باشید که در اتاق کودک همواره باید فضایی شاد و دلپذیر حاکم باشد، از این رو انتخاب رنگ های روشن، هم به لذت بخش تر شدن فضا کمک خواهد کرد و هم کلاً فضا را بزرگ تر و بازتر از حد معمول نشان خواهد داد.

پس در یک انتخاب کلی، سبک کلی دکوراسیون، میزان دسترسی به نور طبیعی، ابعاد اتاق، جنسیت کودک، رنگ متناسب با فضا، امنیت کودک به لحاظ جسمی و روانی و مسائلی از این دست را برای پرده اتاق کودکان باید در نظر گرفته و آن را لحاظ کنید.

وبــلاگــ

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *